A-laget med ny hjemmeseier!

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 12. Sep 2014

Foto: Enebakk Avis, Bjørn Mikkelsen
Torsdag kveld kom Nesodden på besøk og revansjelysten var stor etter uavgjortresultatet i det motsatte oppgjøret i vårsesongen.
Kaptein Sørsdal var klar i talen før kampen om at innsats og hardt arbeid var oppskriften for dagens match, så skulle også vise seg å stemme. Hjemmelaget gikk som vanlig offensivt ut, med hardt press og tvang guttene fra halvøya tilbake på banen. Allerede etter 7 minutter kom belønning. Etter litt frem og tilbake i feltet, smeller Ole ballen i nettet. Etter dette åpner kampen seg litt og begge lag får noen gode muligheter uten å utnytte disse.
På overtid av 1 omgang oppfatter Bård en god mulighet. Han tar et raskt innkast til en umarkert Ole som tar med seg ballen ned mot dødlinja, slår 45 ut og der dukker Bård opp igjen som bredsider ballen i nota. Nydelig angrep, og blåtrøyene går til pause med 2-0.
2.omgangen er knapt 5 minutter gammel når en for kvelden livlig Bård Olsen, stormer frem på venstrekanten og smeller ballen mellom beina på burvokteren fra skrått hold og 3-0! En strålende soloprestasjon og en perfekt start på omgangen. Etter dette tar vi over mer av banespillet og har relativt god kontroll.
65 minutter er spilt da en meget god Dennis Røkeness bryter et angrep og setter i gang Nyquist. Han tar med seg ballen innover i banen, skyter via en forsvarer, det gir en perfekt retningsforandring og Ole kan bare bredside ballen i mål etter å ha timet løpet perfekt. Med 4-0 skulle man tro kampen var punktert, men vi har sekken full av erfaringer denne sesongen og vet at kampen aldri er over før siste pip i fløyta.
Hjemmelagets mann med vottene, Shangar Migdadee, har hatt en glitrende kveld mellom stengene. Etter 74 minutter ønsker han en endring på det og smører hanskene inn med såpe. Det pleier som regel å gå dårlig og en dødball glipper inn og bortlaget reduserer. Bare 3 minutter senere er vi på etterskudd og en markeringssvikt gir hvittrøyene en mulighet og reduserer til 4-2. Med erfaringen fra forrige uke godt i minne gjør vi et grep og gutta løfter seg de siste 10 minuttene. Vi kontrollerer inn seieren og 3 nye poeng. Ikke årets match, men alle leverer det som ble manet frem før kampen, innsats og hardt arbeid! Det betaler seg nesten alltid.
Om 14 dager spille A-laget årets siste hjemmekamp. Møt opp torsdag 25. september kl.20.15.

Laget: (4-4-1-1)
Shangar, Vemund, Dennis, S.Skøyum, Arne, F.Skøyum, Sørsdal, Nyquist, Bård, Ole, Kjell.
Innbyttere: Nordlie (fra.30 min.) Tobias (fra.46 min.) Braathen (fra.79 min.)

Coach Randem