5.divisjon 2017 - Disse skal A-laget klå neste år

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 5. Des 2016

Avdelingsoppsettet for 5.divisjon ble offentliggjort mandag. A-laget skal spille i avdeling 2 og lokaloppgjør mot Oppegård er blant godbitene vi kan vente oss neste sesong. Halve avdelingen er bestående av lag som rykket ned fra 4.divisjon, et nyopprykket, mens resten spilte i 5.divisjon i år. (Foto: Magne Berg)

I tillegg til lokaloppgjør blir det et hyggelig gjensyn med våre venner fra Wam-Kam og mange husker nok oppgjørene mot Brosundet i 2015. Cupoppgjøret mot Rustad i august viste også at A-laget kan hamle opp med lag fra etasjen over.

«En tøff avdeling, men vi skal bite godt fra oss» uttaler fjorårets mestløpende, Stein Arild Degrum.

«Vi har bevist at vi hører hjemme i 5.divisjon. Med 5 lag ned fra 4.divisjon må vi ta et steg for å bevise det også neste år» uttaler klubbnomaden Knut Hovel Heiaas pr telefon. «Mange spennende lag, men det hadde vært artig med et tungvektsoppgjør mot Fjellstrand» fortsetter den tidligere cupmesteren fra 2002.

Redaksjonen kan forøvrig informere om at fjorårets toppscorer får muligheten til å nette mot nettopp Fjellstrand i en treningskamp 5 april på stadion.

«Jeg gleder meg til lokaloppgjør mot Oppegård» er Braathens første kommentar da han overhører avdelingsoppsettet fra sofakroken.

Her er 5.divisjon avd.2 i 2017.

Fossum

Rustad

Høybråten/Stovner

Driv

Wam-Kam

Brosundet

Kurer

Oppegård

Bærums Verk Hauger

Nordstrand 2

Terminlisten kommer i mars.

Driv IL Fotball