Sterk snuoperasjon sikret seier i generalprøven

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 29. Mar 2017

(Driv-Fjellstrand 5-3) Det unge A-laget spilte onsdag sin siste treningskamp før alvoret starter neste uke. Det ble nok en god prestasjon som betalte seg i form av seier etter en sterk snuoperasjon i 2.omgang. Moro var det også at 15 år gamle Matas fikk sin første scoring på seniornivå. (Arkivfoto: Magne Berg)

De oransje trøyene fra Fjellstrand spiller i samme divisjon som Driv, men i en annen avdeling. Det var da ventet å bli et tett oppgjør, som de foregående treningskampene til A-laget. En av utfordringene blåtrøyene har er en lei tendens til å slippe inn først.

Så gikk det også i kveld. Allerede etter 7 minutter netter gjestene etter klabb og babb i feltet. Stopperkjempen Flåten ordner balanse i regnskapet minutter etter, da han stanger inn utligningen på en dødball. Førsteomgangen er jevn, bortelaget har en del ball, men skaper ingenting. De tilreisende trenger etterhvert hjemmelagets hjelp til å score og får det da Bartosz feilberegner et innlegg. Fjellstrands hengslete spiss takker og triller ballen i hjørnet.

På tampen av omgangen svinger det. Først spiller vertene på seg brudd på egen halvdel. Ballen spilles ut mot venstre og en glimrende avslutning sørger for at bortelaget dobler ledelsen. Sekunder før pause er det Drivs tur til å bryte. Troy sender Hovel alene igjennom og veteranen er sikker som banken da han reduserer gjestenes ledelse.

Lagene tar en velfortjent hvil på stillingen 2-3.

2.omgangs første minutter styres fra de oransje. De blå sliter med å komme i press og gjør det lett for sine motstandere. Hjemmelaget jobber seg inn i kampen og tar gradvis over initiativet. Timen er passert når Driv har fått en corner og foretar et dobbelbytte. Corneren svinges inn og finner pannen til Stein som stanger inn utligningen. "Coaching i verdensklasse" ble det hørt fra tribunen.

Det unge A-laget til Driv virker etterhvert bedre trent enn sine motstandere (alternativt er Fjellstrand fryktelig dårlig trent red.anm.) og ruller opp flere gode muligheter. En god prestasjon fra Nyquist tvinger fram et frispark i interessant posisjon. Nevnte Nyquist tar selv ansvaret og en noe uheldig keeper må bare konstatere at ballen forsvinner i mål mellom beina sine.

Drøye 10 minutter før slutt kommer kveldens høydepunkt. Et overlegg heades inn i feltet fra Stein og unggutten Matas stanger inn sitt første og hjemmelagets femte mål for kvelden. Matas med debutscoring i sin tredje opptreden for A-laget.

Flere andre unge viste seg også frem i kveld. Dennis Hoel med 90 glimrende minutter på backen. I tillegg gjorde også Mats Haug, Jonas Tidemann og Kevin Wickstrøm en solid jobb. Alle disse har tatt steg i riktig retning denne vinteren.

I en rekke jevne kamper med gode prestasjoner, ble Driv belønnet med seier etter uavgjort i de to foregående kampene. Neste uke er det seriestart. Først ut er Kurer på bortebane torsdag 6 april kl.20.15.

Driv-Fjellstrand 5-3 (2-3)

Laget: (4-4-2) Bartosz, Tobias, Troy, Flåten, Hoel, Vemund (Matas 72) Braathen, Stein, Haug (Tidemann 58) Nyquist, Hovel (Kevin 60)

0-1 Fjellstrand 7 min

1-1 Flåten 12 min