Et flott KM landevei

Postet av Driv Idrettslag - Sykkel den 30. Mai 2017

Det var i år vanskelig å få noen bilder fra selve rittet, men her er i alle fall større deler av hovedfeltet samlet rundt kakebordet etterpå

Etter Enebakk rundt og den fine starten som klubben fikk, var det 21. mai duket for ett av årets høydepunkter - Klubbmesterskapet i landevei.

Starten gikk kl 1000 fra Mjær ungdomsskole. 25 ryttere tråkka til i høyt tempo langs Våg og opp Råkendalen. Allerede etter noen få km måtte de første rytterne slippe hovedfeltet. Det gikk fort.

Hovedfeltet kjørte stort sett samlet inn mot Kollerøys-bakken. Her ble det igjen kjørt tøft, og feltet sprakk opp. Ved passering Mjær var det en gruppe på 2 ryttere som hadde fått ei luke, Thomas og Eirik. Disse ble imidlertid tatt igjen i Sjukestu'-bakken av Sturla og Jan-Erik. De var nå 4 ryttere.

Det virker som om erfaring og ungdommelighet teller mye i en spurtduell. I den siste bakken opp mot mål på ungdomsskolen, var Thomas Nyborg sterkest og slo Eirik Haug og Sturla Kaasa Jr akkurat på de siste meterne. Jan-Erik Christiansen var også bare noen meter bak.

Takk til alle som stilte opp og gjorde det mulig å gjennomføre arrangementet på en bra måte. Takk til de rytterne som stilte opp og kjørte denne dagen. Uten dere blir det heller ikke noe bra arrangement.

Resultatene finnes på EQTiming

Noen stemningsbilder

Line er ofte å treffe som frivillig. Her er det Leif-Petter som hjelper en sliten rytter med en kaffetår

Ole med tanga på vei for å klippe startnummer

Alltid blide når de stiller som løypevakter. Uten frivillige hadde det blitt vanskeligere å arrangere.

Stødig arrangement med Kaasas

Master er straks klar til avgang, Sturla sjekker at klokka er riktig og at utstyret funker som det skal