Hovel med 4 mål - men seieren glapp

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 25. Apr 2017

(Driv-Kurer 4-4) I et forrykende oppgjør viste en gammel storscorer at de gamle fortsatt er eldst. Men til tross for fire mål fra den ferske 40-åringen måtte A-laget nøye seg med et poeng i snødrevet mandag kveld. (Foto: Magne Berg)

Vinterens uventede retur satte ingen stopper for seriekampen i 5.divisjon. Glimrende jobb fra banemannskapet sørget for glimrende forhold på kunstgresset. Snøen skulle fortsette å lave ned, men banen holdt seg fin og grønn. Etter tapet i serieåpningen var det et revansjelystent A-lag som som tok i mot Kurer mandag.

Og blåtrøyene tok umiddelbart tak i kampen. Konsentrert, godt forsvarsspill la grunnlaget for flere flotte angrep. Mange avslutninger på mål, men bortelagets keeper med en rekke gode beinparader. Halvtimen var spilt da Nyquist blir felt og får et korrekt straffespark. Knut Hovel Heiaas er sikkerheten selv og plasserer ballen sikkert i hjørnet. Bare minutter etter er veteranen på plass igjen. Med en klinisk avslutning setter han sitt andre mål for kvelden. 2-0.

De siste 10 minuttene av omgangen tar de signalgule mer over. Heroisk innsats i egen boks og et par sterke redninger fra Bartosz gjør at hjemmelaget kan ta med seg ledelsen til pause.

Wickstrøm senior sørget for en varm og godt isolert innbytterbenk på stadion. Foto: Magne Berg

2.omgang er ikke gammel og den livsfarlige tomålsledelsen viser seg giftig igjen. På to små minutter har bortelaget kvittert og lagene er like langt. Først går et frispark igjennom hele feltet og forbi en utspilt keeper, før en markeringssvikt gir gode arbeidsforhold til gjestenes spiss.

Kampen åpner seg voldsomt og spillet bølger frem og tilbake. Målsjansene kommer i samme takt som snøværet, tett! Det er blåtrøyene som får først uttelling. En retur fra bortelagets keeper havner i beina på Hovel som banker inn kveldens tredje. Før dommeren har rukket å notere 40-åringens hattrick, så utlikner Kurer. Et langskudd sniker seg under en svært uheldig Bartosz i vertenes bur.

Så er det igjen duket for hjemmelagets klubbnomade. Nyquist drar seg ut høyre på en god overgang. Han finner Hovel som bredsider Driv i ledelsen for tredje gang denne kvelden. Like etter får Hovel muligheten til å punktere kampen, men keeper får en tå på avslutningen.

Med få minutter igjen glipper det bakover for blåtrøyene. Kurer slipper til i bakrom og skuddet plasseres sikkert i nettet. Ingen av lagene makter å skape noe mer de siste minuttene og kampen ender med poengdeling. Et hardt slag for hjemmelaget som skapte mer enn nok til å vinne.

Neste hjemmekamp er torsdag 4 mai kl.20.15.

Driv-Kurer 4-4 (2-0)

Mjær stadion

35 tilskuere

Laget: (4-4-2) Bartosz, Vemund (Haug 72) Stian, Flåten, Tobias, Stein, Troy (Hoel 46) Vetle, Fredrik, Nyquist, Hovel (Sean 85)