Gutter mot menn da Brosundet tok alle poengene

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 5. Mai 2017

(Driv-Brosundet 1-5) Det ble en blytung aften for Drivs utvalgte på stadion torsdag. En svak første omgang ødela kampen for de blåkledde, som riktignok hevet seg i andre omgang. Det hjalp lite og gjestene tok med seg full pott på hjemreisen. (Foto: Magne Berg)

Åpningen domineres fullstendig av de oransje og hjemmelaget får knapt låne ballen. Det defensive sitter heller ikke og allerede etter kvarteret sitter to baller i nettet bak en sjanseløs Theo. Halvveis i omgangen gjøres det grep og Driv kommer noe til hektene.

Tross brukbar organisering, sliter vertene stort en mot en. Guttene i blått blir altfor enkelt dratt av og bortelaget spiller seg lett til sjanser. Halvtimen er passert da kveldens tredje sitter i nettet. Manglende press på ballfører og bortelagets Torvald Ringstad prikker ballen ned i hjørnet.

1.omgangen skapte mye hodebry for Coach Randem. (Foto: Magne Berg)

Pausepraten, eller hvilen om du vil, må ha gjort godt. Blåtrøyene kommer mye bedre ut av startblokkene i andre omgang og allerede etter 4 minutter kommer reduseringen. Nyquist blir spilt igjennom og chipper elegant over burvokteren.

Driv fortsetter å skape sjanser og spesielt dødballene er skumle. Først treffer kaptein Degrum tverrliggeren etter en god serve fra Nyquist. Minutter etter reddes en avslutning på streken fra Brosundet etter godt ettertrykk fra hjemmelaget. I mellom disse sjansene har også Flåten fått en scoring annullert for offside.

Når blåtrøyene ikke setter sjansene, så benytter de oransje muligheten. Halvveis i omgangen får Ringstad vende opp ensomt innenfor vertenes boks og avslutter klinisk til 1-4.

Driv fortsetter å jakte redusering, men lite stemmer fremover. Manglende presisjon på siste tredjedel gjør det enkelt å bære oransje trøye. Uansett skal hjemmelaget ha kredit for aldri å gi opp. Det unge mannskapet løper hele kampen ut, men kan ikke hindre at gjestene også får de siste målet.

Kampen ender med et fortjent tap, der årets dårligste omgang dessverre ødelegger det meste. Nye muligheter torsdag 11 mai. Da kommer Nordstrand på besøk til stadion. Kampstart kl.20.15.

Kampfakta:

Driv-Brosundet 1-5 (0-3)

Mjær stadion, ca. 70 tilskuere

Laget: (4-5-1) Theo, Tobias, Flåten, Nyquist, Hoel, Matas, Stein, Haug, Vetle, Fredrik, Hovel. Innbyttere: Stian, Kevin, Sean, Tidemann.

0-1 BS 11 min

0-2 BS 14 min