A-laget forsterker før hjemmekampen torsdag - sjekk hvem!

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 31. Mai 2017

I morgen er det ny hjemmekamp for A-laget, motstander er Høybråten/Stovner. Lagene ligger fordelt på de to nederste plassene på tabellen, og kampen kan trygt betegnes som et bunnoppgjør. Driv har hatt en svært tøff sesongstart og har ikke behøvd å lete med lupe etter problemet. Store lekkasjeproblemer har gjort det vanskelig å sanke poeng denne våren.

I disse situasjonene tyr man gjerne til drastiske grep. Treneren er og forblir en enkel syndebukk og det enkleste ville naturlig vært å sparket han dit pepper`n gror. Da heller ingen av spillerne på laget kan sparke så langt, måtte man se på andre løsninger. Ryktene skal vist ha det til at spillere lar seg lokke til å spille fotball for den klubben med tykkest lommebok.

Det var blant annet av disse årsaker at fjorårets kaptein, Eirik Sørsdal, igjen valgte å sette penn på papir for Driv IL. En lommebok fylt med gamle kvitteringer, lånekort på VHS-filmer fra Katthult og medlemskortet til Felleskjøpet var mer en tilfredsstillende for det som nå blir lagets nest eldste mann.

Sørsdal blir å se allerede i morgendagens hjemmekamp på stadion.

Kampstart kl.20.15. Dette vil du ikke gå glipp av!