Sjansesløseri i nervepirrende bunnoppgjør

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 2. Jun 2017

Bunnoppgjøret ble akkurat slike nervepirrende og spennende som mange fryktet på forhånd. Men til tross for at Driv var det beste laget i store deler av kampen ville det seg heller ikke denne gangen for de blåkledde. Høybråten/Stovner var dødelig effektive og utnyttet hjemmelagets svake avslutning på 1.omgang. Dermed stakk gjestene av med alle poengene. (Foto: Magne Berg)

Men åpningen på kampen var lovende. Vertene tok kommandoen fra start og hadde full kontroll på bortelaget. Kvarteret er spilt da Nyquist sender Driv i ledelsen etter en flott avslutning. Hjemmelaget fortsetter å kjøre kampen og kommer til flere halvsjanser og bakover har foreløpig Theo en rolig dag på jobb.

Det siste kvarteret mister blåskjortene både grepet om kampen og ledelsen. På to avslutninger snur gjestene oppgjøret. Først en markeringssvikt på corner, så får en mistenkelig offside-plassert spiss sette en retur i mål.

På overtid i første omgang får Driv en stor mulighet til å utligne. Stein finner Matas, som har gjort en smart bevegelse på bakerste stolpe. Dessverre for unggutten stryker ballen tverrliggeren og over. H/S går rett i angrep og nok en umarkert spiller sender bortelaget opp i 3-1 ledelse til pause.

2.omgangen skal bli enveiskjøring mot gjestenes mål i kampen for poeng. Bortsett fra de første 10 minuttene på omgangen dominerer Driv stort. Halvparten av hjemmelagets spillere får minst en mulighet hver til å sette ballen i mål, men det vil seg ikke. Med 20 minutter igjen tenner Vemund håpet med en suser, hans andre scoring for sesongen. Theo holder også vertene inne i kampen med et par strålende redninger.

Hjemmelaget legger et voldsomt trykk på H/S og tvinger gjestene dypt inn i egen boks. I tur og orden får blant andre, Hovel, Nyquist, Stein og Fredrik gode muligheter til utligning, men ballen vil ikke over linja. Det mumles nok også fortsatt om et straffespark vertene aldri fikk etter at Vetle ble skubbet overende i boksen.

Til tross for et markant trykk og flere tilleggsminutter så ebber kampen ut med seier til bortelaget på en dag da Driv virkelig følte de fortjente bedre. Neste uke er det lokaloppgjør mot Oppegård på Greverud. Da er det nye muligheter for de blå.

Driv-Høybråten/Stovner 2-3 (1-3)

Mjær stadion, ca 50 tilskuere

Laget: (4-4-2) Theo, Vemund, Flåten (Sean 89) Troy, Tobias, Stein, Sørsdal (Braathen 62) Vetle, Matas (Fredrik 62) Hovel (Stian 71) Nyquist.

1-0 Nyquist 15 min

1-1 H/S 26 min