Straffet hardt for sjansesløseri

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 26. Jun 2017

Driv var høyt oppe etter forrige ukes hjemmeseier, men landet med et mageplask i torsdagens bortekamp mot andreplasserte Kurer. Tross en rekke gode sjanser maktet gjestene kun å sette en ball i nettet og tar dermed ferie på jumboplass. (Arkivfoto: Magne Berg)

Førsteomgangen på Jesperudjordet er en tett og jevn affære. Hjemmelaget har ballen mest, men det er Driv som skaper sjansene. En serie av gode overganger og dødballer blir skuslet bort og svake avslutninger gir gode arbeidsforhold for vertenes burvokter.

Vertene har også sine muligheter, men disse begrenses til distanseskudd og byr ikke Jimmy på store problemer. Drivs største sjanser er det Hovel og Stein som får. Begge kommer til avslutning fra kort hold, men ingen finner veien til nettmaskene og lagene går målløse til pause.

Hjemmelaget tar ledelsen tidlig i 2.omgang. Driv, for anledningen hvitkledde, mister ballen på egen halvdel og Kurer stormer mot mål. Jimmy rykker ut, men feller vertenes angriper og dommeren peker på merket. Straffesparket settes sikkert fra Simen Bergsodden. Bortelaget forsøker å svare umiddelbart, men headingen fra Flåten går over målet.

I jakten på scoring sender hvittrøyene frem flere mann og Troy flyttes fram i angrepsrekka. Men istedenfor utligning, så er det hjemmelaget som skal få mål. Et glimrende skudd avslutter en strålende kontring og Kurer dobler ledelsen.

Driv gir seg ikke og legger inn en sluttspurt. På overtid mottar Fredrik mottar ballen utenfor boksen og banker inn reduseringen. En gnistrende avslutning fra elektrikeren. Gjestene er på offensiven og temperaturen stiger da Nyquist blir meid ned på vei fremover. Synderen mottar sitt andre gule og marsjordre. Driv flytter frem samtlige, inkludert keeper på det påfølgende frisparket. Ballen treffer hodet til en hvitskjorte, men går like utenfor.

Kampen ebber ut med en knepen seier til Kurer som beholder 2.plassen på tabellen som gir direkte opprykk. Driv tar ferie på sisteplass, men spillet de siste ukene har vært svært oppløftende og man ser absolutt muligheten for en god poenghøst.

Kurer-Driv 2-1 (0-0)

Jesperudjordet kg, ca 10 tilskuere

Laget: (4-4-2) Jimmy, Vemund, Flåten, Troy, Hoel, Stein, Sørsdal, Matas, Fredrik, Nyquist, Hovel, Sean.

1-0 Kurer 50 min (straffe)

2-0 Kurer 82 min

2-1 Fredrik 90 min