2 nye debutanter da A-laget sikret 3 poeng

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 1. Sep 2014

Torsdag kveld var A-laget klare for den 14.serierunden hjemme på Mjær stadion og selv om opprykksdrømmen glapp uken før, var det et heltent hjemmelag som gikk til oppgaven.
Guttene tok tak i kampen fra start og bestemte det meste av det som foregikk ute på kunstgresset, det var derfor noe frustrerende at det stod 1-1 til pause.
2.omgangen startet som den første og ledet av kaptein Sørsdal var blåtrøyene enda mer dominerende og skapende enn tidligere i kampen. Det skulle dog vise seg å bli en tålmodighetsprøve, først etter 71 spilte minutter stusser Store-Kjell igjennom Bård som setter ballen forbi burvokteren fra Mjøsa. I de påfølgende minuttene tar vi kvelertak på motstanderen og setter inn ytterligere 2 baller i nettet. 8 minutter før slutt får bortelaget et korrekt idømt straffespark og reduserer til 4-2. På overtid feier kapteinen all tvil til side og banker inn kampens siste mål, slik at sluttresultatet skriver seg til 5-2.
En meget godt gjennomført kamp hvor vårt unge seniorlag fremstår som det klart beste laget.

Generasjonsskifte

Denne sesongen har vært en innholdsrik og interessant. Resultatene og spillet har variert, det har også spillerne. Laget har gradvis gjennomgått et generasjonsskifte, hvor flere av de eldre og rutinerte har gitt seg. Dette har fremtvunget, med bra hell, mange nye og unge fjes inn blant de gjenværende seniorene. Totalt har hele 9(!) spillere mellom 15-18 år fått sin debut denne sesongen og ingen av dem har gjort seg bort. Det viser at det gror godt og at det jobbes bra i de yngre rekker. Beviset på det fikk man senest i går, da G13 gikk seirende ut av finalen på Gruecup. Gratulerer gutta!
Samtidig vil jeg påpeke viktigheten av de gjenværende seniorene og de de rettmessig hyllest for sin opptreden og innsats for laget. De er viktige bærebjelker som gjør inntoget for de unge litt enklere, ikke bare på banen, men også med måten de har blitt tatt imot på. Jeg gir den gode lagmoralen mye av skylda for at de unge finner seg til rett og lykkes blant seniorene, dette i tillegg til gode individuelle ferdigheter.
Det gjenstår 4 seriekamper før sesongen rundes av i slutten av september.
Ønsker alle en flott fotballuke!

Coach Randem