Team G98 avsluttet med stil

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 18. Okt 2014

Mandag kveld gjorde G16 seg klar for årets siste kamp og den siste opptreden sammen før nye utfordringer venter neste år. Nesodden kom på besøk og sjelden har jeg sett en så fokusert og tent gjeng før avspark, denne kampen skulle vinnes!
Borteoppgjøret i juni endte med 1-2 tap, men denne høsten har gutta tatt store steg, vi var ubeseiret på de 3 foregående kampen og hjemme har vi ikke tapt siden mai.
Vi går som vanlig ut med høyt press på hjemmebane, noe motstanderen også gjør denne kvelden, så åpningen av kampen inneholder mange tette dueller. Blåtrøyene går seirende ut av de fleste og fester et tidlig grep på kampen. Vi var veldig bevisst på å utnytte Nesodden sine svakheter og hadde for anledningen flyttet Felix ut på høyrevingen for å utfordre den temposvake stopperen deres. Det fikk vi betalt for allerede etter 3 minutter da Stubberud spiller Fela elegant igjennom og lysluggen er iskald alene med burvokteren. 1-0 til hjemmelaget!
Vi fortsetter trykket mot Nesodden i de påfølgende minuttene og har en god "driv(e)" etter scoringen. Gutta i blått skaper noen sjanser, men ikke de helt store, så uttellingen lar vente på seg. Guttene fra halvøya kommer seg også til noen muligheter, men Erlend har bestemt seg for å stenge butikken denne kvelden.
Det er en meget bra fotballkamp de vel 50 fremmøtte får se denne kvelden og det skal Nesodden også ha sin del av æren for. Det er høyt tempo, stor intensitet, tøffe dueller, men velspilt, takket være en meget dyktig dommer som har stålkontroll på oppgjøret. Noe temperatur er det, men det skal det også være for å få frem det beste i hver og en.
Midtveis i omgangen gjør vi et bytte og Marco entrer banen, som om vi ikke hadde nok fart på topp fra før.
Med enda en trussel mot bortelagets bakrom tvinger vi gjestene lavere i banen og vi overtar banespillet fullstendig de 10 siste minuttene av omgangen. Da viser gutta igjen hvilke steg de har tatt denne sesongen. Vi måtte være smartere for å bryte ned og trenge igjennom et kompakt forsvar. Dette gjør vi ved å holde i ballen for å lokke frem motstanderen for så utnytte rommene de gir oss. På overtid av omgangen lykkes vi med dette og helt etter boka blir Marco spilt igjennom av JF og banker ballen forbi målvakten opp i motsatt vinkel. 2-0 og lagene går til pause.
I pausen blir vi enige om å være smarte, holde i ballen når det var nødvendig og avslutte angrep for å unngå kontra i mot.
2.omgangen åpner som den første, mange dueller og et par halvsjanser til begge lagene.
Gutta i blått er utrolig dyktige i duellspillet denne kvelden, gjennvinningsfasen er fantastisk og ærgjerrigheten er enorm. Spesielt midtbanetrioen fremstår som komplett, der vi tidligere har slitt litt med manglende fysikk, er vi totalt overlegne. Fantastisk morsomt å være vitne til!
Tidspunktene vi scoret målene på i 1.omgang var psykologisk viktig, en tidlig og en på overtid.
Måten og tidspunktet vår neste scoring kom på slo garantert ut det lille som var av håp om poeng for gjestene denne kalde oktoberkvelden.
Etter at Erlend har avverget et par enorme muligheter og stumpen til Håvard har reddet oss fra baklengs får vi en dødball på Nesodden sin banehalvdel.
Braathen svinger kula inn i feltet og stanges ut fra gjestenes gode stopper. Problemet til bortelaget var at de hadde glemt å markere Tussi som fra over 30 meter banker til med venstrebeinet og limer ballen nede ved stolperota! Game, set, match! 3-0 til Driv!
Etter dette er det stort sett hjemmelaget det dreier seg om. Forsvarsfireren og Killerud har, som tidligere nevnt, stengt butikken og unner ikke gjestene engang å avslutte angrepene sine. Framover skaper vi flere muligheter og drøye 10 minutter før slutt drar Troy seg forbi på hjørnet av 16 meteren og banker ballen forbi målmannen med sitt gode venstrebein. 4-0 til blåtrøyene og den 4 seieren på rad er straks et faktum.
Resten av matchen blir en parademarsj hvor Nesodden bare venter på at dommeren skal blåse av og gutta i blått koser seg med ballen.
Det blir ingen flere mål og i årets siste kamp leverer vi bortimot årsbeste og avslutter på en fantastisk måte med en vanvittig sterk prestasjon. Det er jeg stolt av!
Jeg ønsker å takke alle sammen for 5 fantastiske år og ønsker alle lykke til videre. Jeg er ufattelig stolt av dere alle sammen!
Takk for meg.

Coach Randem

Kampfakta: Gutter 16, 1.divisjon
Driv - Nesodden 4-0 (2-0)