Seier i årets første treningskamp

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 23. Feb 2015

Søndag kveld reiste juniorlaget til Hemingbanen for årets første treningskamp, motstander var Ready. Noen forfall gjorde at Shangar tok på seg vottene og stilte opp i buret, sporty!

Etter fjorårets opprykk er det blitt flere endringer i stallen. Noen har gitt seg, andre byttet klubb, samtidig har det kommet rikelig med påfyll fra fjorårets G16. Endringer har det også vært i støtteapparatet. Glenn Røkeness takket for seg og inn kom Mads Randem for å fortsette den gode jobben som er gjort sammen med Jostein Korsæth. I tillegg er Siri Saltnes med i teamet for å holde orden på oss alle sammen med Lill Marita Røkeness.

Kampen starter noe vaklende for Driv sine utvalgte og allerede etter 4 minutter får vi en i "fleisen" etter noe soft duellspill. Gutta bruker noen minutter på å hente seg inn, men får etter hvert bedre tak på motstanderen. Vi forsvarer oss til tider meget godt og er flinke til å variere angrepsspillet, selv om vi er litt ubesluttsomme på siste 1/3 av banen.
Vi kommer til noen halvsjanser gjennom kombinasjonsspill, men en dyktig keeper eller godt sikringsarbeid hindrer scoring for våre gutter. Etter en halvtimes spill slår Artan en glimrende crosspasning til Troy. Han tar ned ballen, drar av en mann på hjørnet av 16 meteren og banker ballen i lengste hjørnet. 1-1 og lagene tar en velfortjent pause.

Det ble før kampen snakket om nøyaktighet og trøkk på dødballsituasjoner. Med Braathens presise fot og masse vilje i boksen skaper vi ubehageligheter for hjemmelaget på nesten hver eneste corner. 10 minutter ut i 2. omgang stiger Vemund til værs på et hjørnespark og kriger ballen i mål til ledelse for bortelaget. Herlig scoring!
Etter dette tar vi over mer av banespillet og kontrollerer matchen, dog uten å skape de store mulighetene. Halvveis ut i omgangen begynner vi å merke kjøret. Vi blir slitne, starter med dårlige valg og Hawaiifotballen sprer seg på Heming kunstgress. I denne perioden er vi heldige som ikke blir straffet hardere for feilene og slipper heldigvis unna baklengs.

På slutten av matchen har også Ready gått tom for krefter. Vi får flere overgangsmuligheter og 5 minutter før slutt dobler Aarvold på kanten, drar av 2 mann før han uselvisk serverer Sean som enkelt kan sette inn 1-3 for bortelaget, for kvelden ikledd hvitt.
Lufta går helt ut av hjemmelaget og desperate skrik etter offside blir ikke hørt, så da kan Troy sette sitt andre mål for kvelden.

En god start på forberedelsene foran årets sesong. Trenerteamet fikk mange svar og god respons på kampplanen. Det ble løpt mye, defensivt til tider veldig bra og vi skaper 9 gode målsjanser og får uttelling på nesten halvparten.
Neste treningskamp er allerede fredag. Da reiser gutta til Hadeland for å møte Gran IL.

Laget: (4-3-3)

Shangar, Artan, Dennis, Stubberud, Aarvold, Anders, Braathen, Ludde (Matta 65 min.) Vemund (Sean 70 min.) Felix, Troy.

Coach Korsæth & Randem