Juniorlaget ydmyket Langhus!

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 16. Mar 2015

De burgunderrøde gjestene holdt følge de første 20 minuttene av søndagens treningskamp. Resten av matchen ble en oppvisning fra hjemmelagets side og sendte Langhus hjem med halen mellom beina.

Det var ventet tøff motstand fra et lag med flere hjemvendte Follospillere. Slik ble det aldri denne søndagkvelden. Allerede etter 5 minutter sender Troy hjemmelaget i ledelsen etter godt forarbeid av Vemund. Like etter utlikner riktignok bortelaget på et vakkert langskudd, etter at vi noe slurvete mister ballen på egen halvdel. Kun et lite skremmeskudd skulle det vise seg.

Dette referatet ville blitt lang som en bok om jeg skulle gått i detalj rundt alle målene, men gutta fortjener ros for 12 mål, flere av den vakre sorten.
Grunnlaget blir nok en gang lagt ved et godt forsvarsspill, stor disiplin og høy arbeidsmoral. Det har vi vært gode på så langt i oppkjøringen og skal være et kjennemerke igjennom sesongen. God variasjon av possesionorientert og lengdebasert fotball visste seg nok engang å gi motstanderen problemer.
Til pause står det 5-1 til blåtrøyene.

2.omgang er knapt igang når Tobias øker ledelsen ytterligere, nok en gang etter godt kombinasjonsspill. Anders får også æren av å sette sin første goal for året.
Det blir etterhvert en parademarsj hvor gjestene blir løpene imellom som hodeløse kyllinger, uten mål og mening. Den ene scoringen etter den andre renner inn for Driv sine utvalgte og trenerteamet tar seg tid til kaffe og kaker, glimrende servert av unge Shane Olsen.
Innimellom har forøvrig gjestene pyntet litt på resultatet etter nok et flott mål, men til ingen nytte. Gutta i blått gir seg ikke før 12 baller har truffet nettmaskene bak en forfjamset burvokter, som også presterer å bli utvist for munnbruk på tampen.

På tross av at kvaliteten på motstanderen faller betraktelig etter første 20, så skal gutta ha for at kampplanen ble fulgt hele veien og maler på helt til slutt. Resultatet blir da deretter og er intet mindre enn fullt fortjent. Godt å se at laget responderer og at vi lykkes med både kampplan og det vi øver på.

Neste treningskamp er allerede onsdag. Da kommer Røa på besøk til Mjær stadion.
Kampstart kl.20.00

Driv jr. - Langhus jr. 12-2 (5-1)
Laget: (4-3-3)
Shangar, Artan (Felix fra 60.) Dennis, Ludvik, Aarvold, Anders, Braathen, Matta (Kenneth fra 60.) Tobias, Troy (Skøyum fra 60.) Vemund (Sean fra 60.)

1-0 Troy 5 min.
1-1 Langhus 6 min.