Ny storseier til juniorlaget

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 20. Mar 2015

Målene fortsetter å renne inn i sesongoppkjøringen. Denne gangen var det Røa som fikk unngjelde for et lag som ser ut til å finne formen snaue 3 uker før seriestart.

For selv om motstanderen var et hakk bedre enn Langhus, så hjalp det så lite. Driv sine utvalgte tar umiddelbart tak i kampen og går rett i strupen på vestkantguttene. Defensiv struktur, knallhard i gjennvinningsfasen og variert angrepsspill var som vanlig oppskriften til en god prestasjon. De første minuttene får bortelaget knapt låne ballen fra aggressive blåtrøyer.

Til tross for varierende motstand, er vertene dyktige. Driv holder mye i ballen og venter ut et lavtliggende Røa. Mange gode bevegelser gjør det enklere for ballfører og variasjonen i vårt angrepsspill sliter gjestene voldsomt med.
Defensivt er det solid. De gangene vi mister ballen, er gutta knallharde i gjennvinningen og laget er hele tiden i balanse.

Til pause står det 5-0 etter mål i flere flotte angrep.

Hjemmelaget nullstiller seg i pausen og 2.omgang blir etterhvert et langt angrep fra gutta i blått. Vi greier fortsatt å opprettholde strukturen defensivt, så gjestene får faktisk ikke engang et eneste skudd på mål.
Effektivitet har vært et stikkord i sesongoppkjøringen og denne kvelden er intet unntak. Sett bort fra et par brente alene med målvakten og tverrliggeren i søndre sving rister nok enda etter hjemmelagets artilleri.

Halvveis ut i 2.omgang kommer lillebror Shane som vanlig med kaffe og kaker til trenerteamet. Nok en gang glimrende servert. Takk til Olsen familiens minstemann.

Det siste kvarteret bærer preg av resultatet, men fortsatt er det mye bra kombinasjonsspill fra hjemmelaget og Røa har mer enn nok med å forsvare seg. Hjemmelaget leverer 90 gode minutter, men heller ikke mer, da dommeren blåser av på sekundet ved full tid.

Nå gjenstår en treningskamp før seriestart. Den spilles på Mjær stadion onsdag 25 mars kl.20.00 og denne gangen kommer Nordstrand senior 3 på besøk. Det blir en interessant utfordring for juniorlaget.

Driv jr - Røa jr 12-0 (5-0)

Laget: (4-3-3)
Shangar, Artan, Dennis, Stubberud, Aarvold, Anders, Braathen, Ludvik (Kenneth fra 60) Vemund (Sean fra 65) Felix (Matta fra 20) Troy.

1-0 Anders 3 min.
2-0 Aarvold 19 min.