Strålende start for damene!

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 9. Apr 2015

Tirsdag kveld entret en noe nervøs gjeng stadion til sin første kamp for damelaget. Etter en omgang med noe åpningsnerver, løsnet det etterhvert skikkelig for jentene. Fighting, samhold og til tider glitrende spill sørget for å sende IØK hjem med tap.

Mange tok turen for å se hva jentene, sammen med trenerteamet, skulle få til etter 7 treninger så langt. De dro nok ikke skuffet hjem. Jentene ristet av seg åpningsnervene og jaget et godt IØK (Indre Østfold Kvinner) tilbake på banen. Allerede etter 5 minutter får Mari æren av å sette inn damelagets første scoring for året.
Hjemmelaget er nære på å øke ledelsen flere ganger, men gjestenes keeper holder de inne i kampen.

Etter en halv time kommer IØK på en visitt og et sleivete innlegg går rett i mål og lagene er like langt. Det går ikke mange minuttene før hjemmelaget, for kvelden antrukket i hvitt, svarer og tar ledelsen på ny. Denne gangen er det Cecilie som er målscorer.
På overtid i 1.omgang får bortelaget frispark fra ca.25 meter. Lagets kaptein banker til og setter ballen i mål via tverrliggeren, uten sjanse for Veronika i mål. Lagene går til pause på stillingen 2-2.

2.omgang er knappe 10 minutter gammel når jentene nok engang tar tilbake ledelsen. Oda blir spilt igjennom i bakrom, runder keeper og triller ballen i det tomme buret.
Etter dette er det Driv som styrer det meste. IØK har en del ball, men skaper lite eller ingenting resten av oppgjøret.
Driv sine utvalgte derimot er ikke ferdig for kvelden. Glitrende samspill sender Cecilie igjennom som uselvisk triller til kaptein Nora og ledelsen er doblet.

De siste minuttene av kampen svinger frem og tilbake, mange slitne bein og hoder, men Driv sine damer slutter aldri å løpe. 2 minutter før slutt jobber Cecilie til seg ballen, drar seg inn i 16 meteren og setter ballen forbi keeper og fastsetter sluttresultatet til 5-2.
En strålende start for damelaget og trenerteamet var, sammen med jentene, godt fornøyd med den første matchen. Vi gleder oss til fortsettelsen!

Neste treningskamp er tirsdag 14 april kl.20.00 på Mjær stadion. Da kommer OSI på besøk.

Sportslig hilsen

Driv Fotball Damer