Juniorlaget med 3 poeng i heksegryta!

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 14. Apr 2015

(Klemetsrud jr. - Driv jr. 1-2) Etter det forsmedelige tapet i serieåpningen sist fredag, reiste gutta seg og slo tilbake i en tøff bortekamp mandag kveld.

Revansjelysten var stor og det var en heltent gjeng som entret banen mot Klemetsrud. Vi var godt forberedt og visste godt hva som ventet oss. Inngangen til kampen var å ligge kompakt med laget og kjøre overganger.
De første minuttene preges av mange tøffe dueller og vi bruker litt tid på kjenne på matchen. Defensivt sitter det brukbart, men ingen av lagene makter å skape noe i åpningen av kampen.

Som mot Kjelsås sliter vi litt i duellspillet, taper for mange andreballer og er for svake 1 mot 1. Det gjør at hjemmelaget har mye ball, men vi forsvarer oss fortsatt bra.
Etter halvspilt omgang begynner vi å vinne flere dueller, gutta vinner ballen høyere i banen og raider opp flere gode kontringer. Det resulterer i en del halvsjanser og dødballer, så langt uten uttelling.

Vemund er stadig en trussel på høyrekanten, men får tøff og tildels ufin behandling uten at dommeren ser noen grunn til å blåse av den grunn. Resten av laget melder seg på og vi overtar initiativet i kampen. Bortelaget, for kvelden i hvitt, kommer til flere avslutningsmuligheter, men siktet er ikke godt nok stilt inn.

32 minutter ut i kampen får vi et innkast høyt i banen etter en god overgang. Artan kaster langt, ballen stusses videre på bakerste stolpe og der er Troy som setter inn 1-0 og en fortjent ledelse.
I minuttene etter scoringen skaper vi en rekke gode muligheter og med bedre effektivitet hadde vi ledet mer, dette er et klart forbedringspotensialet.
Pausen nærmer seg og vi gir bort en kontring til hjemmelaget. Klemetsruds kantspiller skjærer inn fra venstre, men en glimrende beinparade fra Matta hindrer utligning.

Pausepraten handlet først og fremst om å være tålmodige, da vi var klar over at vi kom til å få flere muligheter utover i kampen.

De 10 første minuttene av andre omgang er jevnspilt, mange dueller og lite finspill. Ingen av lagene makter å skape noe før et hjørnespark til gutta i hvitt skaper kaos. Litt knuffing og dytting fremprovoserer en voldsom reaksjon fra hjemmelagets midtstopper. Det hele ender med gult kort til stopperen, noe billig da han kanskje skulle vært utvist. Etter noen samtaler med dommeren roer det seg og kampen kommer i gang igjen.

Vi har bra kontroll på motstanderen og kommer fortsatt til flere muligheter. I denne perioden har også Klemetsrud sine, men Matta gjør en glimrende jobb i buret.
Sakte men sikkert overtar Klemetsrud grepet om kampen og vi blir passive og taper veldig mange dueller. Vi foretar en del bytter for å få innpå friske bein, blant annet gjør Tobias sesongpremiere.

I det vi ser ut til å miste taket på matchen fullstendig, så bryter Haug en ball høyt i banen. Han ser opp og finner Troy som banker kula i nota bak en forfjamset målmann. 0-2 og ledelsen er doblet.
Men som kjent er det ikke over før den feite dama synger og sekunder etterpå er Matta uheldig og blåtrøyene reduserer. Det satte virkelig fyr i teltet.

Det siste kvarteret av matchen bærer preg av et hjemmelag som desperat forsøker å utligne. De kommer til mange muligheter, men avslutningene står ikke i stil med banespillet. Våre gutter kjemper og gir jernet, men vi slipper allikevel til motstanderen for lett i flere situasjoner.
Minutter før slutt entrer Felix banen, Troy tar plass i midtbaneleddet og vi legger om til 4-5-1. Det gjenskaper noe balanse, vi vinner flere dueller og tross 5 overtidsminutter står vi imot og kan innkassere årets første seier.

En vannvittig deilig triumf for hele gruppa som viser hvilken moral som bor i laget. Det er mye å ta tak i både individuelt og kollektivt, men akkurat i etterkant av matchen så handlet alt om 3 poeng og viljen, innsatsen og stoltheten til gutta er det ingenting å utsette på.

Takk også til et stort publikumsoppmøte på bortebane, det betyr mye.
Nå venter KFUM på Stadion allerede fredag 17 april kl.18.30. Håper vi sees da.

Klemetsrud jr - Driv jr 1-2 (0-1)
Laget: (4-3-3)
Matta, Artan (Felix 87) Dennis, Stubberud, Aarvold, Anders (Haug 69) Braathen, Ludde, Vemund (Bjørnar 71) Kenneth (Tobias 58) Troy.

Driv Fotball junior

Jos & Randem