Poengdeling for juniorlaget

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 18. Apr 2015

(Driv jr - KFUM jr 3-3) Lagene byttet på ledelsen underveis, men da dommeren blåste av ved full tid, var lagene like langt som da de startet. Uavgjort kan nok sies å være et greit resultat etter spill og sjanser, men noe snytt følte hjemmelaget seg etter den femte kampen på 8 dager.

Juniorgutta fikk en drømmeåpning da Troy dro av stopperen og satte inn 1-0 allerede etter 27 sekunder(!) Blåtrøyene presset på innledningsvis, men det gikk ikke mange minuttene før det var tydelig at dette var den femte kampen på 8 dager for mange av gutta. Vi ble spilt lavere i banen og etter 12 minutter kommer utligningen i det som synes å være en soleklar offsidesituasjon.

Kampen flater noe ut og utvikler seg til en stillingskrig, med dårlig flyt i spillet og få målsjanser. Vi har brukbar kontroll bakover og det som kommer tar Matta seg mesterlig av. Fremover kommer vi til en og annen mulighet, men blåtrøyene er ikke dyktige nok i ettertrykket og mange av angrepene våre ender med kontra i mot.

De siste 10 minuttene av omgangen henger vi i tauene og mange tunge bein sliter med forflytningene og vi blir løpende i mellom. Vi holder oss fast i repet og går til pause med 1-1.

I pausen er det frem med taktikktavla. Vi var tvunget til å gjøre endringer for å få et resultat ut av kampen. Da vi ikke hadde energien og kreftene som skal til for høyt press i 4-3-3, la vi oss lavere og mer kompakt i en 4-4-2 i andre omgang.

Vi bruker noen minutter på å tilpasse oss det nye systemet, men finner etterhvert ut av det. Men, det er verken systemet eller formasjonen som svikter da vi lar gjestene spasere inn ledelsen sin 6 minutter ut i 2.omgang. Direkte svakt forsvarsspill fra flere av våre utvalgte.
Vertene rister av seg skuffelsen, gutta viser god disiplin da vi holder oss til planen til tross for at dette kan fremstå som noe defensivt. Bakover stenger vi butikken og gir ikke bort noe rom til motstanderen. Da kommer også bruddene som vi ønsket oss...

Etter 68 minutter har Eirik Haug bestemt seg og bryter ballen sentralt i banen. Han forserer noen meter inn på bortelagets halvdel og drar til fra over 30 meter. Et fantastisk skudd som gjestenes meget dyktige keeper er sjanseløs på og stillingen er 2-2. Tålmodighet var stikkordet etter ledelsen, vi måtte unngå å bli fristet til å vike fra planen, men gutta er lojale og fortsetter med den samme planen.
Nok engang skaffer vi oss et gunstig brudd og vinner et frispark på midten. Braathen slår langt, en lissepasning på foten til Troy som tar ballen elegant ned og banker inn ledelse til hjemmelaget.
Fullt fortjent etter å ha endret kampbildet i 2.omgang.

KFUM måtte nå jage, noe som passet taktikken vår glimrende. Vi ligger lavt og kompakt, stor disiplin i alle lagdeler og nekter de hvite og rød noen sjanser. Første etter 81 minutter kommer de til en mulighet. Deres dyktige kantspiller drar seg inn i banen og smeller ballen i stolpen. En offsideplassert Kåffaspiller setter returen i nettet og utrolig nok godkjenner dommeren målet til lettere frustrasjon hos våre spillere. Ikke noe vi får gjort noe med, 3-3 og vi er like langt.

De siste minuttene av kampen er en sjansebonanza begge veier. På overtid kan begge lag avgjøre med hver sin kjempesjanse, men det ebber ut og lagene deler poengene på Mjær stadion denne fredags kvelden. Vi hadde nok ønsket oss mer, men vi preges tydelig av tunge og slitne bein. Og får å sitere Mourinho; "If you can`t win it, don`t loose it"

Takk til alle fremmøtte for støtten. Neste kamp for juniorene er onsdag 22 april borte mot Nesodden. Neste hjemmekamp er søndag 3 mai hjemme mot Nordstrand kl.20.00.

Driv jr - KFUM jr 3-3 (1-1)

1-0 Troy (1.min)
1-1 KFUM (12.min)
1-2 KFUM (51.min)
2-2 Haug (68.min)
3-2 Troy (70.min)
3-3 KFUM (81.min)

Laget: (4-3-3)

Matta, Artan, Dennis, Stubberud, Aarvold, Haug, Braathen, Anders (Bjørnar 46.) Felix, Kenneth (Tobias 24.) Troy.

Driv Fotball junior

Jos & Randem