3 nye poeng i sterk snuoperasjon

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 30. Apr 2015

Hjemmelaget lå under og ble redusert til 10 mann rett før pause, men reiste seg mesterlig med en 2.omgang det luktet årsbeste av. Til slutt kunne gutta innkassere sesongen tredje strake seier og fortsatt tabelltopp.

Det startet som forventet, tett og jevnt med mye dueller. Driv tar gradvis over initiativet og har ballen mest. Av betydning å nevne er Kjell sitt sedvanlige gule kort midtveis i omgangen, ellers skjedde det lite for Mjøsa sitt mål.
Så like etter at dommeren har begynt å bla i korta, kommer Braathen seg rundt på kanten. Han svinger innlegget perfekt på pannen til Degrum som stanger de blå i ledelsen. Ledelsen varer ikke lenge. På 3 minutter scorer gjestene to mål på dødball etter slett markering.

Etter baklengsmålene måtte hjemmelaget ta opp kampen igjen. Litt i overkant synes dommeren, som finner det fornuftig å gi Skøyum det røde kortet etter en noe unødvendig kollisjon med Mjøsas burvokter. Med 10 mann i over en omgang begynte enkelte på store stå å se langt etter poengene, men gutta ville det annerledes.
Få minutter etter utvisningen, blir Nyquist felt i boksen og pipeblåseren peker på merket. Sørsdal er sikkerheten selv og utlikner bortelagets ledelse. Rett før pause snur vertene kampen. En presis dødball fra Braathen, ekspederes nydelig i mål fra en noe uheldig Mjøsaspiller og de blå har igjen ledelsen.

2.omgang begynner med et voldsomt overtak til Driv, tross en mann mindre. På 3 magiske minutter scorer hjemmelaget 3 mål. Sørsdal putter sitt andre, Nyquist med en nydelig lobb og Braathen banker inn sin første A-lagsscoring. Plutselig er det 6-2 og de 37 tilskuerne kan senke skuldrene.

Resten av omgangen domineres klart av gutta i blått og seieren kunne fort vært større etter en andre omgang som er klart årsbeste. Ballen holdes i laget, defensivt har Flåten kontroll sammen med en dyktig Shangar i buret og gutta kommer på flere gode overganger.
Etter 92 minutter har dommeren sett nok og blåser av kampen. En strålende snuoperasjon som vitner om en god lagmoral og enorm vilje til å vinne fotballkamper. Det kommer vi langt med.

Neste A-lagskamp er hjemme mot Brosundet torsdag 7 mai kl.20.15 på Stadion.
Inntil da tar vi helg på toppen av tabellen.

Driv - Dynamo Mjøsa 6-2 (3-2)

Laget: (3-4-1-2)
Shangar, Nordlie (Flåten 46) Killerud, Flåten (Anders 31) Braathen, Sørsdal, Kjell (Felix 58) Nyborg (Nordlie 79) Nyquist, Degrum, Skøyum.

1-0 Degrum 22 min.
1-1 Mjøsa 27 min.
1-2 Mjøsa 30 min.
2-2 Sørsdal (str.) 38 min.
3-2 Selvmål 44 min.
4-2 Sørsdal 52 min.
5-2 Nyquist 54 min.
6-2 Braathen 55 min.

Gule kort:
Kjell 20 min, Flåten 71 min.

Rødt kort:
Skøyum 33 min.