A-laget revansjerte seg

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 23. Mai 2015

(Driv - Simensbråten 3-1) Etter det forsmedelige hjemmetapet sist, var det en tent gjeng som gikk til verket torsdag kveld. En meget solid første omgang holdt til 3 nye poeng og gutta er tilbake på vinnersporet.

Hjemmelaget åpnet i et forrykende tempo og allerede etter 6 minutter snapper Degrum ballen og plasserer den iskaldt mellom bena på keeper. Blåtrøyene fortsetter med høyt press og stor aggressivitet, er best i duellspill og tvinger gjestene til mange feil. Temperaturen er der den skal være i et toppoppgjør og Kjell får sitt kjente gule kort etter 11 minutter, denne gangen faktisk feilaktig idømt til Kjell sitt forsvar.

Kvarteret er passert og gutta har misbrukt et par gode muligheter til å øke ledelsen. En ny presis dødball fra Nyquist svinges inn og Killerud stiger til værs på bakerste og header ballen elegant i bue over keeper til 2-0. Det registreres forøvrig at Hovel nok en gang forsøker å tilrive seg et mål, tilsvarende slik han forsøkte da undertegnede skrudde inn et hjørnespark rett i mål på Frogner stadion for noen år tilbake.

Etter Killeruds glitrende scoring roer kampen seg noe. Vertene har god kontroll og gjestene får kun smaksprøver på vår halvdel. Etter 32 minutter bør Degrum sette sin andre, men fra noe skrå vinkel setter han ballen utenfor ramma.
Men i det Ungersness fyrer vaffelpressa rett før pause, snapper Nyquist ballen og alene med keeper utviser han ubehagelig mye selvtillit og øker til 3-0.
Som om ikke det var nok tilbyr den ivrige dommeren oss en gavepakke, da han blåser straffespark på overtid av omgangen. Kaptein Sørsdal, som vanligvis er sikkerheten selv, ønsker å beholde litt av spenningen og skyter keeperen god på straffesparket. 3-0 og pause.

Med unntak av de 10 første minuttene av 2.omgang er det mindre å skrive hjem om. Publikum har knapt fått satt seg, når bortelaget får straffe. Reduseringen kommer litt i tidligste laget. Få minutter senere ønsker mannen med fløyte igjen å minne oss på at han er tilstede og byr på et rødt kort til en gjestene spiller. Gult hadde kanskje vært på sin plass, men dommeren har bestemt at vi får lov å spille resten av kampen med en mann mer.

Den siste halvtimen kontrollerer hjemmelaget kampen. Det lille som skapes av sjanser står blåtrøyene for og seieren er aldri truet. På tampen noen gule kort og bytter, men ellers lite av interesse å bruke blekk på.
3 nye poeng gjør at det nå skiller bare 1 fattig poeng mellom de fire topplagene som kjemper om to opprykksplasser. Neste kamp for våre helter er borte mot Nesodden torsdag 28 mai, før Holmlia gjester stadion torsdag 4 juni kl.20.15.

Driv - Simensbråten 3-1 (3-0)
Laget: (3-4-1-2)
Roger, Shangar (Dennis 90) Flåten, Eide, Braathen (Nyborg 46) Kjell (Nordlie 39) Sørsdal, Killerud, Nyquist, Hovel, Degrum (Felix 87)

1-0 Degrum 6 min.
2-0 Killerud 17 min.
3-0 Nyquist 42 min.
3-1 Simensbråten 47 min. (str.)

Gule kort:
Kjell 11 min.