Juniorlaget utklasset Oppegård

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 20. Jun 2015

(Oppegård-Driv 2-8) Etter en vårsesong med mye motgang løsnet det skikkelig på Greverud fredag kveld. Tross karantener og forfall ble det til slutt en svært så overbevisende seier. I tillegg til Håvard var laget også godt hjulpet av to dyktige spillere fra G14(!)

Kampen startet på best mulig måte for Driv sitt unge mannskap. Allerede etter 9 minutter har Oppegårds keeper plukket to baller ut av eget nett og vi har full kontroll på de gulkledde. Det føltes derfor fryktelig unødvendig å invitere de inn i kampen med en enkel redusering like etterpå.
Begge lag er slurvete med ballen og det innbyr til svært lite finspill. Defensivt har vi dog god kontroll og det er våre gutter som står for sjansene.

En halvtime er spilt da Fela blir spilt igjennom på sin venstre kant. Han drar seg forbi burvokteren og plasserer enkelt ballen i nettet til 1-3. I minuttene som følger har vi flere gode muligheter til å øke ledelsen, men resultatet står seg til pause.

2.omgangen er bare minutter gammel da Vemund blir klippet ned av keeper og får straffespark. Vår faste straffeskytter Artan er sikker som banken og trygger ledelsen ytterligere. Få minutter etterpå er Vemund frempå igjen og setter sitt andre for dagen. Fela ønsker ikke å være noe dårligere og avslutter elegant over keeper med en lobb fra skrått hold. I denne perioden hadde ikke gultrøyene noe å stille opp med.

Kveldens vakreste er det Aarvold som står for. Fra 25 meter drar han til og limer kula i motsatt kryss. Da er det jo bare rett og rimelig å bli byttet ut minuttet etterpå. Inn kommer Benjamin Røkeness fra G14. Han gikk respektløst til verks og imponerte det siste kvarteret. Et snaut kvarter fikk også Kevin Wickstrøm fra G14. Han gjorde sin debut på juniorlaget og greide seg meget bra.

Ingen 3-målscorere så langt, men Fela er ikke ferdig for kvelden. 14 minutter før slutt blir Oppegårds høyreback invitert på nok en løpetur. Bror vinner den nok engang og gjestene, for anledningen i hvite bortedrakter, leder 8-1.
Få minutter før slutt reduserer vertene, men det blir med trøstemålet og hvittrøyene påfører Oppegård sitt største hjemmetap for sesongen.

Spillemessig var ikke kampen noen høydare, men viktigst av alt i dag var seier og en positiv opplevelse. Seieren bør kunne gi nødvendig selvtillit til den siste kampen før ferien. Og snart er det Danacup...

Oppegård-Driv 2-8 (1-3)
Østre Greverud kg
19 juni kl.18.30
Tilskuere: 30

Laget: (4-3-3)
Stubberud, Håvard (Artan 25) Anders, (Bjørnar 68) Ludde, Bjørnar (Håvard 46, Kevin 75) Haug, Braathen, Aarvold (Benjamin 73) Tobias, Vemund, Felix.

0-1 Tobias 7 min
0-2 Vemund 9 min