Juniorlaget på Danacup

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 8. Aug 2015

Juniorlaget tok i sommer turen til Danmark og årets Danacup. Det ble en suksess, både sportslig og sosialt. Laget røk riktignok ut i 1/16 finalen etter en dramatisk kamp som endte med straffesparkkonkurranse mot vertslaget Hjørring. Vertene måtte til slutt strekke våpen i finalen - etter tap på straffer.

Mandag 20 juli var spillere, ledere og supportere på plass. En lett treningsøkt ble gjennomført kvelden før turneringen startet for alvor.
Første motstander var gruppas antatt beste lag, Lizzy FC, fra Ghana. I et voldsomt regnvær gikk våre blå helter rett i strupen på Afrikanerne og vant 2-0 etter en glimrende gjennomført kamp.
Bardufoss var neste motstander og etter en tett og jevn 1.omgang tok vi fullstendig over i 2.omgang og vant til slutt 3-0.
Foran den siste kampen var avansementet allerede klart, men gutta var ivrig etter å vinne pulja. Norheimsund hadde ingen mulighet og vi tok en solid 4-1 seier. 14 år gamle Benjamin Røkeness kronet en god kamp med å score direkte på frispark helt oppe i vinkelen.

Driv nedkjempet Ghaneserne med 2-0 i et voldsomt regnvær

Torsdag 23 juli var det klart for 1/16 finale mot Hjørring. De viste seg som et meget godt lag og var tydelig interessert i å gjøre det godt i egen turnering.
Halvveis ut i 1.omgang tar de ledelsen 1-0 på et hjørnespark. Våre blåtrøyer åpner litt svakt, men tar gradvis over initiativet utover i kampen. Vi gir aldri opp, minuttet før slutt kommer utligningen og kampen skal avgjøres på straffespark.
Der er dessverre vertene best og cupeventyret endte på bittrest mulig måte. Hjørring gikk hele veien til finalen, der tapte riktignok de etter straffesparkkonkurranse. I etterkant er det moro å se at vi spilte jevnt med et av finalelagene.

Dennis setter sin straffe sikkert i mål

I mellom slagene ble det også tid til litt sosial hygge. Gutta satte pris på et avbrekk fra den tradisjonelle matsalen da vår hovedsponsor Braathen inviterte laget med foreldre og supportere til middag i Blokkhus.
Cupen ble også en anledning til å knytte nye bånd og bekjentskap. Leiesoldat Sindre Tjøtta, fra Klepp i Rogaland. I tillegg til å være en meget dyktig spiller, en utrolig fin fyr som fant seg til rette i gruppa umiddelbart.

Med en reisevei, for noen av oss, på over 1000 km var det svært imponerende å se hvor mange supportere som hadde tatt turen. En fantastisk støtte gjennom hele turneringen både på og utenfor banen. Gøy å bli lagt merke til når så mange med Driv-gensere, flagg og andre supportereffekter satte sitt preg på byen. Dere er alle fine representanter for klubben vår.

To av juniorlagets ivrigste supportere var selvfølgelig på plass

Til slutt må vi rette en takk til alle våre samarbeidspartnere. Uten dere hadde slike opplevelser vært vanskelig å gjennomføreEn spesielt stor takk til Braathen Landskapsentreprenør for deres bidrag til juniorlaget med bl.a. middag og ikke minst lån av bil.
En takk også til alle som stiller opp rundt laget for å virkeliggjøre treningsleir, cuper osv, men også dere som får hverdagen til å gå knirkefritt. Uten Lill Marita og Siri hadde resten av trenerteamet vært på dypt vann!

Juniorlaget var så heldige å få disponere denne bilen fra sin hovedsponsor

Nå nærmer det seg seriestart for høstsesongen og laget går den i møte med stor selvtillit. De gode opplevelsene fra cupen har gitt mye overskudd som vi tror og håper skal bidra til gode resultater i de gjenstående kampene. Heia Driv!

Driv Fotball junior
Lagledelsen