Sein snuoperasjon sørget for ny hjemmeseier

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 31. Aug 2015

(Driv jr-Nesodden jr 2-1) Våre blå juniorhelter dominerte hele matchen, men poengene satt langt inne. To sene scoringer sørget for at hjemmelaget snudde kampen og kunne juble for 3 viktige poeng. - Fullt fortjent, mente Nesoddentrener Geir Harald Smith.

Etter den begredelige bortesmellen uken før, var det en revansjesugen gjeng som entret stadion fredag kveld. Kampene mot Nesodden har de siste årene ofte vært tette, jevne og dramatiske. Fredagens kamp var intet unntak.

Driv tar tidlig initiativet og står høyt på gjestene de første minuttene. Vi vinner igjen ballen i gunstige posisjoner og tar Nesodden i ubalanse ved flere anledninger.
Kenneth får den første sjansen, men stolperota er i veien. Flere dødballer følger, men det er for lite sting i boksen. Bortelaget skaper kun en mulighet i hele omgangen, men den er til gjengjeld stor. Fra 5 meter får gjestenes spiss heade upresset, men Matta drar frem en fantomredning.

Blåtrøyene gjorde noen taktiske endringer før denne kampen og det lyktes laget veldig godt med. Bedre defensiv struktur og en mer direkte stil fremover skapte store problemer for hvittrøyene.

Halvtimen er passert da gjestene klarerer en corner. Fra over 30 meter klemmer Artan til og tvinger keeper ut i full strekk. Det siste kvarteret skaper vi flere gode muligheter. Troy avslutter fra skrått hold, men utenfor. Samme mann header like over etter en av mange gode server fra Braathen. Lagene tar hvile på stillingen 0-0.

2.omgang er bare minutter gammel når Nesodden kontrer. Gjestenes angriper vender opp og fra 23 meter limer han kula i motsatt vinkel, sjanseløst for vår gode burvokter.
Målet ga guttene fra halvøya en liten vitamininnsprøytning. De påfølgende minuttene får de bedre tid med ballen og får styre kampen på sine premisser. Vi blir spilt lave og sliter med omstillingen. Defensivt har vi fortsatt god kontroll og sjansene uteblir.

Med 10 minutter igjen å spille gambler vi og legger om til 3-4-3. Vetle flyttes fram fra sin stopperposisjon og det beordres å slå langt mot et lavtliggende bortelag. Kenneth ruver i lufta og vinner alt, men vi er ikke like heldige med nedfallsfrukten.
Bare fem minutter gjenstår, når vi får en gyllen mulighet på et Nesodden i ubalanse. Vetle starter og avslutter en strålende kontring og lagene er like langt.

Der treneren nå er fornøyd med det sene poenget, ønsker gutta alle tre. Scoringen ga oss overskudd, mens hvittrøyene virker slitne. En for kvelden meget dyktig Vemund mottar ballen feilvendt i boksen. En god finte, Nesoddens stopper er på etterskudd og klipper ned hurtigtoget. Straffen settes sikkert i mål og kampen er snudd.

Nesodden har ingenting å svare med og er resignert. Vi er nærmere 3-1 enn de er utlikning. En deilig og ikke minst fullt fortjent seier. Bedre sent enn aldri!

Driv jr-Nesodden jr 2-1 (0-0)
Mjær stadion
Tilskuere: 25

Laget: (4-4-2) Matta, Artan, Anders, Vetle, Tobias, Felix, Braathen, Troy, Fredrik, Vemund, Kenneth.

0-1 Nesodden 54 min
1-1 Driv 85 min