Unggutta i sentrum da rekruttlaget tjuvstartet sesongoppkjøringen

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 7. Des 2015

(Skeid-Driv 2-7) Juniorlaget er historie og går under navnet rekruttlaget i 2016 sesongen. Gjengen er stort sett den samme, men med et hyggelig påfyll av flere unggutter og noen eldre ringrever. Lørdag spilte denne gjengen sammen for første gang og beseiret Skeid sine juniorer med solide sifre.

Med bare et par treningsuker i beina var det noe usikkerhet rundt kampformen til gutta. Driv sine hvitkledde tar umiddelbart tak i kampen og styrer begivenhetene innledningsvis. Kvarteret er spilt når Sean banker ballen i nettaket og gjestene leder 1-0. Minutter senere treffer Braathens dødballfot Troy sitt hode og han dobler ledelsen.

Lillebror Theo (født 2001) debuterte for rekruttene og var sikkerheten selv med solid keeperspill. Etter halvtimen var like gamle Benjamin Røkeness frempå med en nydelig lobb fra 25 meter og hvittrøyene leder 3-0.

I minuttene før pause punkterer bortelaget kampen. Ny dødball fra Braathen stusses videre i feltet og banens eldstemann, Joachim Flåten, banker inn gjestenes fjerde for kvelden. På overtid av omgangen spilles Sean fri og chipper elegant inn sitt andre mål før lagene går til pause.

To nye unggutter slipper til fra 2.omgang. Dennis Hoel (født 2001) og året eldre Jørgen Rundhaug får også sin debut og gjør en fremragende innsats.

Rekruttene tar foten av pedalen i starten av omgangen og plutselig har Skeid redusert 2 ganger, den ene av den vakre sorten, sjanseløst for yngstemann Jørgensen. Halvveis i omgangen kroner Jørgen en solid omgang og plasserer ballen iskaldt i mål etter flott fremspill av Kenneth.

10 minutter før slutt runder servitør Braathen av kampen med et godt slått frispark som går rett i mål bak en forfjamset burvokter. Rekruttlaget tar en solid seier med gutte, junior og seniorspillere på scoringslisten. To uker med trening venter før gutta tar juleferie. Fortsettelsen blir spennende.

Skeid - Driv 2-7 (0-5)

Laget: (4-4-2)

Theo, Shangar, Troy, Stubberud, Bjørnar, Benjamin, Braathen, Flåten, Mats, (Dennis 46) Kenneth, Sean, (Jørgen 46)

0-1 Sean 14 min