Overlegen seier mot Enebakk

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 11. Apr 2016

(Enebakk-Driv 1-10) Søndagens kamp på Vidotta levnet aldri noen tvil om hvem som var best i bygda. Rekruttene fra Ytre var best i alt og sørget for en god generalprøve før seriestart.

Det startet litt trått, selv om Kenneth ga blåtrøyene ledelsen etter 8 minutter. Grønntrøyene kjempet hardt og nektet gjestene rom på den lille kunstgressbanen. Etter en halvtime hadde hjemmelaget brukt mesteparten av kreftene og Driv fikk mer rom å boltre seg i. I løpet av 5 minutter har Kenneth kvittert ut to nye scoringer og sørget for årets første hattrick.

Enebakk kommer på en sjelden visitt rett før pause og får sin scoring, men Stein og Vemund sørger for at bortelaget leder 6-1 til pause.

I andre omgang gjør Driv flere bytter, flere fra G15-laget slipper til og gjør en meget god figur. I løpet av omgangens 8 første minutter scorer de blå 3 nye mål og kampen roer seg en del. Bakover har laget god kontroll, anført av blant annet Kevin og Dennis fra G15 i forsvarsrekka.

Drøye 10 minutter før slutt drar Sean seg inn i boksen og blir felt. Unge Olsen tar straffen selvsikkert og fastsetter sluttresultatet til 1-10.

Torsdag er det seriestart for A-laget hjemme mot Snarøya kl.20.15 og fredag ruller rekruttlaget i gang hjemme mot Furuset kl.20.15.

Laget: (4-4-2) Bartosz, Shangar, Flåten (Kevin 46) Stubberud, Dennis (Bakke 46) Tobias, Braathen, (Dennis 60), Stein, (Jørgen 46) Skøyum, Kenneth, Vemund (Sean 46)

Driv Fotball Senior