Poengdeling i tøff bortekamp for A-laget

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 14. Mai 2016

(Kjelsås 3-Driv 2-2) Med fjorårets forsmedelige tap mot Kjelsås 3 godt i minne, var det en skjerpet gjeng som entret banen. En god forsvarskamp sørget for at gutta tok med seg ett poeng hjem fra Oslos tak torsdag kveld. (Arkivbildet, foto; Magne Berg)

Skader, sykdom og russetid. 3 faktorer som setter en del av gutta ute av spill. Så også på torsdag, men de 12 som fant veien gjorde en manns jobb.

De hvitkledde gjestene ligger kompakt i åpningen og skaper flere gode muligheter de første minuttene. Etter 13 minutter får Degrum pirket ballen over streken og sender laget i ledelsen. Vertene jobber seg inn i kampen og får gradvis et større initiativ. Bortelaget ligger greit i ramma og tvinger blåtrøyene mye på tvers.

Kjelsås skrur opp tempoet. Ballen flyttes hurtigere og Driv sliter med å komme i press på ballfører. Etter halvtimen kommer utligningen. Fra 18 meter får Harald Sommernes uforstyrret tuppe læret i mål bak Johan.

Nordlie har løpt sokkene av seg så langt, men får en smell og eiendomsmegleren må ut minutter før pause. Shangar blir valgt ut som erstatter og tar plass på midten. Lagene tar pause på 1-1.

Første halvdel av 2.omgang er ikke stort å skrive hjem om. Referenten får tildelt en banan fra Glenn og denne finner han mer spennende enn innholdet på Myrerfeltet kunstgress.

De siste 20 minuttene blir langt mer innholdsrik. Hjemmelaget har gjennom omgangen stort sett etablert spillet inne på gjestenes halvdel. Snaue kvarteret før slutt treffer et innlegg pannebrasken til Martin Olsen Eek og blåtrøyene er foran. Bare minutter senere foretrekker Kjelsås og avslutte med 10 mann da unge Røst mottar sitt andre gule kort. Det påfølgende frisparket kan bare beskrives med et ord, verdensklasse! Braathen svinger inn frisparket og Vemund kan ikke unngå å score med skulderen. Et fantastisk innlegg, som ikke engang Beckham kunne gjort bedre.

På tampen svinger kampen frem og tilbake, men lagene deler poengene etter 90 spilte minutter noe begge lag var misfornøyd med.

Neste uke kommer Bærumsløkka på besøk og gutta skal få bryne seg på tidligere Tippeligaprofiler som Thorstein Helstad, Jan Derek Sørensen og Thomas Wæhler. Kampstart torsdag 19 mai kl.20.15 på stadion.

Kjelsås 3-Driv 2-2 (1-1)

Laget: (4-4-2)

Johan, Benjamin, Troy, Kjell, Killerud, Braathen, Degrum, Sørsdal, Nordlie (Shangar 37) Hovel, Vemund.

0-1 Degrum 13 min

1-1 Kjelsås 30 min