De gamle er eldst - Helstad & co snudde til seier

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 20. Mai 2016

(Driv-Bærumsløkka 1-6) Hjemmelaget holdt følge i en omgang, men så var det slutt på moroa. De sortkledde veteranene giret opp og gjorde sine motstandere til statister i 2.omgang. De gamle er fortsatt eldst. (Foto: Magne Berg)

Tross litt yr i luften var det godt besøkt på stadion torsdag kveld. Et noe forsiktig bortelag lot seg nok preget av det for det var hjemmelaget som kom best i gang. En meget opplagt kaptein sjefet på midten og dirigerte sine blå disipler. Vemund truet stadig bakrommet, men måtte dessverre forlate banen tidlig pga en ankel av porselen.

Bærumsløkka spiller seg inn i kampen, men tempoet er lavt så et hardtarbeidende og disiplinert Drivlag holder stand. Braathens dødballfot har virkelig blomstret denne våren og serverer en rekke delikatesser. Halvveis i omgangen kommer ballen på et fat til en med blå drakt, men med en spenst som en våt tepose glir avslutningen utenfor.

Yngstemann klarte seg fint på backen. (Foto: Magne Berg)

Vaffelpressa får kjørt seg like før pause, det gjør også gjestenes keeper. Et par brukbare muligheter etterfølges av en ny dødball. Ny fruktfatservering fra unge Braathen, keeper gir retur og Hovel setter inn 1-0 til øredøvende jubel fra store stå. Toppscorerens 8 mål for sesongen.

Lagene går til pause med en velfortjent ledelse til vertene.

2.omgangen kunne startet med et smell. Servitør Braathen blir spilt nydelig fri av Troy, men avslutningen stryker utenfor. Så girer Løkka opp tempoet. Kombinasjonene sitter og hjemmelaget henger ikke med. I løpet av 3 minutter må vår mann med vottene plukke 3 baller ut av nettet. Etter dette går dessverre luften ut av ballongen for Drivs utvalgte.

Veteranene holdt ungguttene i øra. (Foto: Magne Berg)

I løpet av nye 7 minutter ligger ytterligere 3 kuler i feil nett og stillingen er plutselig 1-6 halvveis i omgangen. Bortelaget kobler inn cruiskontrollen og er aldri truet etter dette. Selv om tempoet ikke er den samme, er rutinen og fotballklokskapen fortsatt intakt hos de tidligere toppspillerne.

Bærumsløkka vinner fullt fortjent, men for hjemmelagets det bør fokuset ligge på neste kamp og ta med seg innsatsen fra 1.omgangen. Den var årsbeste etter undertegnedes mening.

Neste hjemmekamp er torsdag 2 juni kl.20.15 mot Grüner 2.

Driv-Bærumsløkka 1-6 (1-0)

Laget: (4-4-2) Johan, Benjamin, Flåten, Kjell, Killerud, Braathen, Stein, Sørsdal, Kenneth, Troy, Hovel. Innbyttere: Bartosz, Flåten, Nordlie, Skøyum, Shangar

1-0 Hovel 35 min

1-1 Helstad 57 min