Straffet på overtid

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 21. Mai 2016

(Driv 2-Nordstrand 4 1-2) Rekruttlaget var best mellom 16-meterne, men Nordstrand best der det gjelder. I en tøff og tett batalje stakk gjestene av med alle poengene etter en omdiskutert straffe på overtid.

Før minuttet var passert blir Degrum spilt fri, men blir noe ubesluttsom og keeper får avverget. Noen minutter senere ankommer Vemund, sent men godt og overtar det journalistiske ansvaret. Mannen med porselensføttene refererer videre.

10 min. Nordstrand prikker en perfekt corner som heades sikkert inn til keeper.

12 min. Fantastisk kontring av Driv som ender hos Tob på kanten. Han slår inn til Stein som tupper ballen perfekt midt på keeper.

16 min. Shangar demper ball med rumpe/rygg+motspiller.

17 min. Stein felles brutalt som bakerste mann, men dommer lar spillet gå.

20 min. Driv holder på ballen i 39 trekk før Braathen slår en perfekt langpasning ut til Tob. Han tar den ned på sin blanke brystkasse og slår perfekt inn til Kenneth som triller ballen forbi keeper og utenfor.

22 min. MÅL! Nordstrand fomler ballen i mål, mot spillets gang.

26 min. Kenneth spiller Stein flott igjennom, men keeper slår til med en redning i verdensklasse.

33 min. Høljregnet ankommer. Det er da du kjenner at du har valgt feil idrett. Ikke at du lever, som noe har sagt.

35 min. Hov med en rein tofoter i ankelhøyde på ja, nettopp anklene. 1-0 til Driv i kort.

39 min. Saltnes øker kortledelsen til 2-0.

40 min. Nordstrand får et mål annulert, uvisst hvorfor. Offside kan Randem bekrefte.

43 min. Kenneth spiller Stein igjennom, men keeper har en magnet på sistnevnte som skyter rett på vottemannen igjen.

44 min. MÅL! Dødball, Kenneth skyter og på et eller annet vis går ballen i mål. 1-1.

45 min. Pause.

46 min. 2.omgang starter. Fortsatt er Dennis Røkeness benket. Tøft for RT-Dennis som må se broder`n spille på 1.laget.

48 min. Coach Randem viser null respekt overfor referenten og krever kaffe. RT-Dennis ber om sterkere saker, men får også bare kaffe.

59 min. Jokke legger på til 3-0 i gule kort. Ihvertfall en statistikk vi leder.

62 min. Braathen slår ut til Skøyum som spiller videre ut til Stein, han stikker igjennom Kenneth som runder keeper men en motspiller får tuppet ut til corner.

69 min. Shangar på audition for Karate kid når han blokkerer et gjennomspill med en fot høyere enn guds hånd.

75 min. Ikke mye å nevne fra kampen nå, foruten at Nordstrands keeper bruker De Gea drakt.

78 min. Nordstrand frispark blir headet i stolpen. Heldig der.

79 min. Nordstrand spiller seg fint igjennom, men Polakken redder greit. Lever farlig nå.

81 min. Skøyum kjører vegg med Stein før han smeller til, men keeper står der igjen! Returen fra Kenneth går milevis over fra 1,5 meter. Driv presser nå!

82 min. Stein får et uforståelig gult kort. 4-0 til Driv der altså.

88 min. Driv presser og presser, men skaper ikke de store mulighetene.

89 min. Utsøkt innlegg fra Braathen til Kenneth som forsøker en avslutning med sine edlere deler.

90 min. MÅL! Nordstrand får straffe av den svært billige sorten. Setter den sikkert til side for keeper.

93 min. Troy med en gigantsjanse! Spiller tikitaka med Jokke, men keeper med en glimrende beinparade. Ufortjent!

SLUTT!

Driv 2-Nordstrand 4 1-2 (1-1)

Laget: (4-4-2) Bartosz, Mario, Shangar, Jokke, Matta, Tobias, Braathen, Troy, Skøyum, Stein, Kenneth.

0-1 NIF 22 min.

1-1 Kenneth 44 min.

1-2 NIF 90 min. (straffe)

Driv Fotball senior