Driv snublet mot Grüner 2

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 4. Jun 2016

Tross spillemessig fremgang ville det seg ikke for A-laget torsdag kveld. Kampen var jevn mellom 16-meterne, men gjestene fra Dælenenga viste seg som det beste laget inne i boksen. Gutta fra drabantbyen tok til slutt en komfortabel seier. (Foto: Magne Berg)

Åpningen av kampen er spesiell. Den som vanlig svært anonyme speakeren er flere minutter for sen og dette skaper furore på tribunen. Da han etterhvert tripper opp med tunge steg kommer følgefeil som gjør at det blir vanskelig å rette opp det allerede slette inntrykket av mannen med mik. Ungutten Benjamin Røkeness blir presentert som "Jørgensen" Har speaker fått drypp?

Vel, nok om det. Første halvdel av omgangen forholder seg rolig uten de store sjansene. Banespillet er jevnt og det er to lag som er klart bedre defensivt enn offensivt. Planen om høyt press i 4-3-3 lykkes så som så, men gutta i blått har kontroll på kampen.

Litt ut av ingenting tar bortelaget ledelsen. En lang ball på bakerste stupes i mål nede ved stolperota. Den ledelsen dobles noen minutter senere og lagene tar pause på 0-2.

I pausen er det stor aktivitet rundt kiosken da det ryktes om ekstra gode vafler. Ryktene kunne også fortelle at vaflene var laget av en hemmelig oppskrift fra Kai Holm som hadde kioskvakt torsdag.

Selv ikke kung fu hjalp Driv til poeng torsdag. Her ser vi Benjamin som åpenbart har sett Karate Kid et par ganger for mye. (Foto: Magne Berg)

2.omgang er knapt i gang før Grüner øker ledelsen ytterligere og kampen virker punktert. Varmen preger begge lag og tempoet er labert. Joachim Flåten, etterhvert kjent som "Sambajokke" bestemmer seg for å ta tak. Forsvarskjempen forserer forbi 2-3 mann og limer ballen i motsatt kryss. En helt fantastisk scoring. (Her kunne undertegnede naturligvis tatt med faktaopplysninger som at han var heldig, skuddet gikk via en forsvarsspiller etc, men det er bare unødvendige detaljer)

Bortelaget pynter på resultatet på tampen og vinner fortjent 4-1 etter å ha vært beste der det gjelder, i boksen. I underkant av 100 tilskuere tusler hjem for å smøre på aftersun, men kommer forhåpentligvis tilbake også neste gang for å støtte gutta i blått.

Neste hjemmekamp er SØNDAG 12 juni kl.16.00. OBOS-CUP mot Indre Østham.

Driv-Grüner 2 1-4 (0-2)

Laget: (4-3-3) Johan, Dennis, Flåten, Troy, Benjamin, Kjell, Sørsdal, Nordlie, Braathen, Degrum, Killerud. Innbyttere: Skøyum, Matta.

0-1 Grüner 26 min

0-2 Grüner 32 min