Rekordungt rekruttlag fortsetter seiersmarsjen

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 4. Jun 2016

(Driv 2-Wam-Kam 2 6-4) Rekruttlaget tok 3 nye poeng fredag kveld. Et rekordungt seniorlag med 5 spillere født i 2001 dro seieren i land i det som ble en målfest på Mjær stadion. Referent Vemund Garden var tilbake etter å ha glimtet med sitt fravær forrige uke.

1 min. Stein tar på seg Hovel-rollen og filmer til seg et gult kort.

3 min. MÅL! Stein bruker forsvaret som rundingsbøye og velger å holde seg på beina denne gangen. Scorer selvfølgelig ikke alene med keeper, men Rustad sleiver returen i mål.

6 min. Tiki-taka fra Wam-Kam som kommer til avslutning fra 16 meter, men "skuddet" triller utenfor.

8 min. Driv-corner blir styrt ut til ny corner av keeper like foran hode på Stein.

11 min. Utspill fra Polakken stusses direkte i bakrom fra Rustad til Stein. Sistnevnte kløner ballen forbi keeper og smeller ballen i stolpen. Rare greier.

13 min. Stein spinner forbi 13 motspillere og setter Stubberud alene med keeper. Han setter den selvsikkert rett på keeper som gikk ned 3 minutter før skuddet.

19 min. Troy får gult, seint til han å være.

20 min. Troy kontrer alene, runder keeper med en alt for lang touch. Han velger deretter å dempe ballen, sentre til en motspiller på strek som bommer med mottaket og gir til corner. Underholdende.

21 min. Kenneth header ballen i bakken, over keeper, i undersiden av tverrligger og ut.

23 min. MÅL! Wam-Kam blir snytt for et klart frispark. Driv kontrer, comebackkid Felix drar av 4 mann med en retningsforandring og legger ballen rolig ned i hjørnet. Får håpe spissene så hva gutten som ikke har spilt fotball på 6-7 måneder gjorde der. 2-0.

25 min. Den Polske keeperen vår bruker volleyball-inspirert teknikk og boggey-slår et skudd vekk.

26 min. Stein setter på turboen og kommer alene med keeper igjen. Resten vet dere alle, ballen går i stanga og ut.

28 min. Væskeinntaket til gutta er høyt. Alle har drikkegrepene i orden altså, noe som tyder på en god opprykksfest når sesongen er over.

33 min. Apropos gener; Kenyagenene til Stein kommer virkelig til syne i sommervarmen. Har allerede løpt lenger enn Rustad, som må bytte allerede. Inn kommer Sean.

34 min. Dennis Hoel kommer inn for comebackkid nr.2, Anders Grøholt.

38 min. MÅL! Wam-Kam spiller seg fint frem og smeller ballen i lengste hjørnet. 2-1 og da er vi i det minste kvitt den farlige 2-0 ledelsen.

40 min. MÅL! Braathen slår inn i feltet, keeper legger ballen i beina på Jokke som uselvisk sleiver den videre til Stein som, tro det eller ei, setter ballen i det tomme buret fra 3,5 meter.

43 min. Jan Fredrik er sliten og lener seg på en motspiller som faller. Da får Jan gult kort for å hindre overgang.

44 min. Troy tester 5-meterfoten fra 35 meter. Den er god den. Ballen går nemlig 10 meter over mål. Neste målsetting må være Bråtendammen.

45+3 min. Pause etter 3 uforståelige tilleggsminutter. Mistenker at dommeren har en softspott for svette kropper? Forøvrig dårlig publikumsoppmøte! Rekruttlaget har tross alt 26-16 i målforskjell, det gir 7 mål i snitt hver kamp.

46 min. Polakken med en feberredning. Heading fra 2 meter blir reddet i reine Tom Heaton-stil.

47 min. MÅL! Wam-Kam skyter i mål, samtidig som referenten skriver. 3-2.

48 min. Sean holder på å dempe ballen i mål fra 20 meter. Ballen suser langs bakken forbi lengste stolpe.

50 min. Wam-Kam er farlige nå, kommer til noen farligheter.

58 min. Stein viser Kenya/Etiopia-genene igjen og løper fra alle. Fela får ballen på åpent mål og bommer. Smittsomt.

61 min. MÅL! Mads ber Troy ta frispark fra 24 meter. Han greier å skli på tørt kunstgress, men baller smeller i keeperhjørnet. 4-2. Coaching i verdensklasse sier Mads, det sier ingen andre.

68 min. Stian "Barten" Stubberud byttes inn igjen etter en kort tur på benken for å roe stemmebåndet.

71 min. Wam-Kam ruller opp og fyrer midt på keeper.

72 min. Stein kriger til seg ballen mot keeper ved dødlinja. Slår inn til Rustad som stusser ballen via en forsvarer og over. Tror ikke den hadde gått inn uansett.

73 min. Mats Haug inn for Fredrik Skøyum.

73 min. MÅL! Rustad med en millimeter presis pasning gjennom til en offsideplassert Stein. Dommeren bryr seg ikke om det, ikke vi heller. Han scorer og øker til 5-2.

75 min. MÅL! Kenneth kjemper til seg ballen og gir Stein åpent mål. Han har endret seg helt i forhold til å score. Han setter nemlig den også. 6-2.

78 min. Kenneth stortrives bak motstanderens keeper og setter seg i noe som må være verdensrekord i offside.

80 min. Braathen tar frispark fra 40 meter hurtig da keeper står langt ute, men han treffer treverket av stål.

81 min. Mini-Hov inn for Felix.

82 min. Mini-Troy inn for Polakken.

85 min. Store-Troy lager straffe og får sitt andre gule, dermed rødt kort.

86 min. MÅL! Mini-Troy slenger seg feil vei. 6-3.

90 min. MÅL! Wam-Kam lomper ballen i lengste hjørnet. 6-4.

90 min. Stein igjennom, runder keeper men touchen er for lang.

SLUTT!

Driv 2-Wam-Kam 2 6-4 (3-1)

Laget: (4-4-2) Bartosz, Anders, Jokke, Troy, Kevin, Fela, Braathen, Stubberud, Skøyum, Kenneth, Stein. Innbyttere: Sean, Hoel, Haug, Theo, Hov jr.

1-0 Kenneth 3 min

2-0 Felix 23 min