Enga gjort til hundemat av rekruttlaget

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 19. Jun 2016

(Driv 2-Vålerenga 3 4-1) Enga hadde ballen mest, men Drivs utvalgte rekrutter var det beste laget. Anført av dirigent Christiansen tok hjemmelaget en svært overbevisende seier og befestetsin posisjon, på toppen av tabellen. (Foto: Magne Berg)

Lørdagens kamp skulle egentlig blitt avviklet fredag, men ble flyttet i forbindelse med fotballens dag på stadion. For hva er vel bedre enn å runde av en lang dag med fotball med et toppoppgjør i 8.divisjon?

Nysigneringen Richard Hellerud var allerede klar, men i tillegg var det to nye spillere å spore i troppen. Oldboys` store stjerne, Aslak Østvaag og et supercomeback av midtbanedirigenten Jan Erik Christiansen. Snittalderen steg betraktelig, men i takt med den også kvaliteten.

Om de 150 tilskuerne var igjen for kampen eller finværet vites ikke, men de var nå ihvertfall der og bevitnet toppoppgjøret. De fikk se noen åpningsminutter som ikke var direkte publikumsvennlig. To lag som tok og følte på hverandre og det var kjemisk fritt for målsjanser. Kanskje ventet de på referent Vemund Garden som fortvilet løp rundt etter skrivesaker? Snaue 10 minutter ut i kampen dukker han opp og både kampen og referatet tar seg noe opp.

10 min. Vålerenga har hatt et lite press i det som må være de kjedeligste åpningsminuttene i Drivs historie.

15 min. Frispark/offside/utsparkbonanza de siste minuttene. Er nok ikke lenge før de omlag 3000 tilskuerne finner veien hjem.

16 min. MÅL! Og i det publikum så smått drar i gang en pipekonsert for pipa en annen låt. Stein scorer nemlig på sin første sjanse(!) Alene med keeper er han iskald i sommervarmen.

17 min. Vålerenga skyter i tverrliggeren. Ufarlig.

23 min. Richard stusser Sørsdal igjennom, men ballen blir avskjæret og keeper kan plukke. Etter målet vår største sjanse.

27 min. Stein spilles fri av Sørsdal, men limer denne ballen midt på keeper. Som vanlig igjen altså.

30 min. Braathen med en fin sklitakling selv Kjell ville vært stolt av.

Braathen med en signaturtakling. (Foto: Magne Berg)

34 min. S & T trikser seg nesten til en halvsjanse, noe som må nevnes i mangel på annet spennende.

37 min. Braathen banker et frispark i muren.

38 min. Sørsdal lemper ballen trygt inn i keepers armer.

42 min. Stein rager høyest av alle på et frispark og header i kjent Stein-stil utenfor. Stor sjanse!

44 min. Dommeren blåser til pause. Ingen tilleggstid der altså.

Vertene forsøker å rette opp inntrykket av den noe kjedelige første omgangen med danseundervisning. Flotte dansere og fin koreografi, det rykker faktisk litt i rockefoten. Noen spillere finner dansingen litt langtekkelig og drar hjemover. Kenneth Rustad som skulle på Postgirobygget-konsert drar i sinne over å ikke ha blitt tatt ut i start 11`ren. Randem i fyr og flamme får Kenneth til å bli.

48 min. Anders får gult kort for holding.

50 min. MÅL! Braathen setter et frispark nede i hjørnet. Om han prøvde å sette ballen der er noe usikkert, men 2-0 uansett.

51 min. Randem sier at Kenneth kan dra, men nå vil Kenneth spille.

52 min. MÅL! Enga putter. 2-1. Motspiller får gult kort for å hente ballen. Fantastisk regel.

55 min. Sørsdal snapper et innlegg og skyter midt på keeper fra skrå vinkel.

56 min. MÅL! Corner på bakre blir headet tilbake i feltet av Stubberud og på en eller annen måte går den i mål. 3-1.

Disputten mellom Randem og Kenneth fortsetter. Kenneth vil nemlig ikke spille kant.

58 min. Debutant Richard Hellerud takker for seg og Aslak Østvaag entrer banen. Han tilfører mer tyngde på topp.

60 min. Gule-Anders (ikke rasistisk) går ut og Kenneth kommer inn. Han får viljen sin og går inn på topp. Noen vil si at Randem lar seg styre litt mye der.

66 min. Mange diskusjoner knyttet til de mange gule kortene. "Er du helt skækk i hue" er blant de sofistikerte kommentarene.

70 min. Selvutnevnt goalgetter, Kenneth Rustad blir liggende etter en liten kakk i leggen. Byttes ut med Anders. Det har vært en tøff ettermiddag for Trikker`n.

73 min. Braathen spiller Stein fint igjennom. Han vender vekk fra mål med keeper i ryggen og løper hjemover, men keeper snur og da snur Stein også. Han skyter i foten på burvokteren, ballen går i en bue mot mål og reddes på streken av en forsvarer. Hvor er Hawkeye?

77 min. Midtbanedirigenten Christiansen ser ikke nevneverdig sliten ut der han elegant strør om seg med kuler som en hovmester serverer de deiligste retter på slottet.

81 min. Dommeren har tydeligvis IKKE glemt kortstokken hjemme. Frispark er ensbetydende med gult kort her. Tror neste kort blir av en annen farge. Rett og slett fordi stort sett alle har gult fra før.

85 min. MÅL! Innkast fra Benjamin går inn i feltet til Sørsdal som vender av en forsvarer og banker ballen i lengste hjørnet på volley. Fin-fint mål og 4-1.

86 min. Mini-Troy kommer inn for Bartosz.

Kenneth Rustad har fått et ekstra kne ser det ut til. Virkelig ikke en god dag for Drivs selvutnevnte storscorer. Senere skal det vise seg at Trikker`n har fått et lite brudd i leggen. Stubberud prøver seg på en liten beef, men blir holdt tilbake. Dette er tross alt ikke Langhus!

90 min. Avventende balltrilling fra hjemmelaget som innkasserer 3 nye poeng og tabelltopp.

Laget: (4-4-2) Bartosz (Theo 85) Kevin (Hoel 46) Flåten, Stubberud, Benjamin, Stein, Braathen, Christiansen, Troy (Anders 46) Richard (Østvaag 60) Sørsdal.

1-0 Stein 16 min

2-0 Braathen 50 min