Ute av cupen etter ekstraomganger

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 28. Aug 2016

(Driv-Rustad 2-2 4-6 e.e.o.) I en fartsfylt kamp kjempet hjemmelaget med nebb og klør mot fjerdedivisjonslaget. Selv med en mann mindre holdt gutta stand og tvang frem ekstraomganger på stadion søndag kveld. Der ble gjestene for sterke og avanserte til kvartfinale. (Arkivfoto: Magne Berg)

Men det startet godt for blåtrøyene. I første omgang skaper de flere muligheter, dessverre uten uttelling. Bortelaget var også frempå, men defensivt fremstod A-laget svært solid. Tett og kompakt forsvarsspill kombinert med farlige overganger satte de grønnkledde på prøve utover omgangen.

Braathens dødballfot har gitt mye uttelling tidligere og da halvtimen er passert er han på plass igjen. Corneren svinges hardt inn og styres i eget mål fra en uheldig forsvarsspiller. 1-0 og det var fullt fortjent. Like før pause svarer Rustad. Et innlegg treffer en med grønn trøye og lagene går til pause på stillingen 1-1.

Andre omgang starter bra. Vemund jager en bakromspasning og legger igjen til Braathen. Han svinger nydelig inn på bakerste, der er Sørsdal som kaster seg frem og stanger inn ledelse på ny. Den skal heller ikke vare lenge. En misforståelse i bakre rekker gjør at bortelaget kan trille ballen i tomt bur.

Da timen er passert kontrer gjestene. Flåten går ut for å avskjære, men blir litt sein. Dommeren plukker opp det gule kortet og med et fra før ble det til rødt og marsjordre for stopperen.

Med 10 mann legger Driv seg lavere og forsvarer seg godt. Nyquist blir alene på topp og det går lang tid mellom sjansene til vertene. Forsvarsjobben er dog såpass bra at blåtrøyene tvinger frem ekstraomganger.

I løpet av de 8 første minuttene av ekstraomgangene punkterer bortelaget kampen med tre raske scoringer, trodde alle. Ut av ingenting putter hjemmelaget to kjappe og håpet tennes igjen. Det slukkes raskt da Rustad kontrer inn kveldens sjette og kampens siste scoring.

Et hardtkjempende Drivlag holdt god stand mot fjerdedivisjonslaget og det lover godt fram mot høstinnspurten.

Driv-Rustad 2-2 (1-1) 4-6 e.e.o.

Mjær stadion, 15 tilskuere

Laget: (4-4-2) Roger, Dennis, Flåten, Kjell, Matta (Roar 35) Braathen, Sørsdal, Nordlie, Killerud, Nyquist, Vemund (Sean 55)

1-0 Braathen 31 min

1-1 Rustad 42 min