Livsviktig seier for A-laget

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 9. Sep 2016

(Driv-Vålerenga 2-0) A-laget tok en svært viktig seier i torsdagens kamp på stadion. For første gang i år holdt Driv nullen og klatret over nedrykksstreken i det som blir en thriller av en sesongavslutning. (Foto: Magne Berg)

Halve 5.divisjon avdeling 3 er involvert i nedrykksumpa og kjemper for å holde hodet over vannet. Da var kun tre poeng godt nok da Vålerenga kom på besøk. Et heltent hjemmelaget tok kommandoen og var det beste laget. Vikarkeeper Troy, ikledd den grønne trøya, bestemte seg for å stenge butikken og bidro til at blåtrøyene for første gang i år holdt buret rent.

Halvveis i første omgang fikk også vertene bedre arbeidsforhold da VIF ble redusert til 10 mann etter to klare gule kort.

Drivs første mål kom etter en merkelig situasjon. Et langt innkast fra Roar Sandem passerte hele feltet og gikk tilsynelatende rett i mål. Dommeren godkjente scoringen til store protester fra gjestene. Ryktene skal ha det til at målet strengt talt skulle vært annullert da ingen var borti ballen etter innkastet. Det brydde blåtrøyene seg lite om.

2.omgangen ble en nervepirrende affære. Bortelaget kjemper også for å unngå degradering og jaget utligning. Driv stod godt og holdt de tilreisende på avstand. To minutter før full tid falt avgjørelsen. Nyquist drar seg rundt på kanten og finner Tobias som kontant setter ballen i mål.

Hjemmelaget drar seieren i land og jobber til seg 3 kjærkomne poeng og klatrer over streken. Med tre kamper igjen ligger det an til en spennende høst for alle som følger de blå. Tabellen ser slik ut

5. Bøkeby 18 poeng

6. Driv 17 poeng

7. Vålerenga 17 poeng

8. Lindeberg 15 poeng

9. Snarøya 14 poeng

10. Røa 2 9 poeng

Driv-Vålerenga 2-0 (1-0)

Mjær stadion, ca. 25 tilskuere

Laget: (4-4-2) Troy, Dennis, Roar, Flåten, Benjamin, Nordlie, Sørsdal, Stein, Killerud, Kjell, Nyquist. Innbyttere: Braathen, Matta, Tobias

1-0 Roar 34 min

2-0 Tobias 88 min

PS. Rekruttlaget vil med seier i kveld være sikret opprykk foran neste sesong. Kampstart kl.18.30 på stadion.

Driv Fotball senior