Historisk i årets første bortetap

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 16. Sep 2016

(Wam-Kam 2-Driv 2 8-4) Etter at opprykket ble sikret forrige uke jaktet rekruttlaget årets første seier på gress, i årets første kamp på gress. Slik gikk det ikke og årets første bortetap ble et faktum, men en aldrende storscorer nådde en ny milepæl. (Arkivfoto: Magne Berg)

Knut Hovel Heiaas har igjennom sin karriere funnet veien til nettmaskene fra Tippeligaen og ned til 7.divisjon. Da det siste nivået manglet gjorde han gjesteopptreden fredag kveld. En annen som også gjestet rekruttlaget var Lars Nilsen. Den 23 år gamle lynvingen imponerte med flotte bevegelser og myk teknikk.

Og det startet bra for bortelaget. På en småfrekk gressmatte på Ekebergsletta sender Tobias gjestene i føringen på en glimrende volley. Beklager Vemund, din påstand om at det ikke scores på volley i 8.divisjon ble motbevist av en avløser i Felleskjøpetdress fra Enebakk. Så minutter senere kommer det historiske øyeblikket. Et innlegg fra høyre serveres på et fat til Hovel som sklir inn 0-2 og sitt første mål i 8.divisjon.

Resten av omgangen ble ikke like hyggelig. Sjokkbølgene gikk over sletta da det ble klart at rekruttlagets trener gav tillit til Randem fra start på venstrebacken. Resultatet var to parkeringsbøter, en ball i hodet og byttet ut til pause. Han kan riktignok ikke ta all skyld alene for at hjemmelaget snudde og ledet 3-2 halvveis.

Før dommeren har fått på seg overtrekksvesten i 2.omgang øker Wam-Kam til 4-2. Da virket det tungt for et seiersvant rekruttlag. Men treneren til rekrutt rettet opp noe av feilen og hadde satt inn Sean i pausen. Han svarer med å stupheade inn reduseringen til 3-4. Lagets eldstemann ville ikke være noe dårligere. En corner finner veien på pannebrasken til Steinar som stanger inn utligningen.

Siste halvdel av omgangen er det lite å skrive hjem om, ihvertfall om du er Drivsupporter. De sortkledde får lette arbeidsforhold og netter fire ganger til. Wam-Kam vinner til slutt fullt fortjent og tok sin åttende seier på rad.

Siste rekruttkamp er fredag 30.september borte mot Vålerenga før kretsmesterskapet venter i midten av oktober.

Wam-Kam 2-Driv 2 8-4 (3-2)

Ekebergsletta bane 3, ca. 7 tilskuere + veteranbiltreff

Laget: (4-4-2) Theo, Steinar, Troy, (Matta) Flåten, Randem, (Sean 46) Tobias, Stein, Braathen, (Lars 65) Skøyum, Hovel, Nyquist.

0-1 Tobias 17 min

0-2 Hovel 22 min