Trenerprofil ny sjef for A-laget

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 8. Des 2016

Etter heftige spekulasjoner de siste ukene ble A-lagets nye trener presentert i går. Per Mathias seilet opp som en av favorittene, men klubben kunne ikke matche kravet om etterlønn for den tidligere landslagssjefen.

Valget falt til slutt på en gammel kjenning med lang fartstid i klubben til tross for sin unge alder. Mads Randem, årets trener for rekruttlaget tar over jobben fra 1.januar og har signert en verdiløs kontrakt ut kommende sesong. Han er da tilbake i setet han forlot etter 2014 sesongen.

Dette ble presentert på en svært høytidelig pressekonferanse på klubbhuset i går kveld. Med Enebakk Avis tilstede vil dette få bred dekning i sladrespaltene i ukene frem mot jul.

Under pressetreffet ble også flere viktige og mindre viktige roller fordelt på spillergruppen foran sesongen. De ble fordelt slik.

Kaptein - Stein Arild Degrum

Botsjefer - Knut Hovel Heiaas og Benjamin Røkeness

Spillende fysioterapeut - Tobias Korsæth

Spillende keepertrener - Troy Saltnes

Sosialkomiteen - Joachim Flåten og Stian Skøyum

Ingen ansvarsområder - Vemund Garden

Randem i kjent stil med briller raskere enn toget. (Foto: Magne Berg)

Den nye A-lagssjefen får også med seg et ikke navngitt team rundt seg. For at ikke formen skal bli for god før sesongstart, er den allerede tidlige juleferien forlenget og laget starter ikke opp før 6 januar med cup i Mjøndalen.

Spillerstallen begynner å sette seg og det er en svært ung, men lovende tropp som skal representere klubben neste år.

Mer info kommer.

Driv IL Fotball