DRIV (13) på toppen av tabellen etter 2. omgang i sterk motvind​

Postet av Driv G14 den 9. Jun 2015

DRIV gutter 13 spilte bortekamp mot Vålerenga på Valle Hovin i forrige uke. De vant kampen 1-3 etter en tøff andre omgang, og fikk nok en gang vist at de kan håndtere ballen på bortebane.
av André Kongevold

Foto: M. Schou

DRIV stilte i nye bortedrakter, og la tidlig press på Vålerenga. Første omgang bød på mange muligheter mot hjemmelaget. DRIV spilte fokusert og presist. De hadde kontroll på både matchen og ballen. DRIV gikk inn i pausen med en knepen, men fortjent, ett måls ledelse etter scoring av Sander.

Foto: A. Kongevold

En sur vind blåste kraftig opp i andre omgang, og det ble fort klart at seier ikke skulle komme lett for DRIV. Vålerenga hadde bestemt seg for å kjempe, og nå hadde de vinden på sin side. DRIVs forsvar og keeper jobbet iherdig mot flere angrep fra de blåkledde. Daniel, Simen J. og Simen S. ryddet unna det ene angrepet etter det andre, og de få ballene som slapp gjennom ble effektivt plukket av Ole-Fredrik. Selv med effektivt forsvar utliknet Vålerenga på frispark etter takling rett utenfor 11-meteren.

Foto: A. Kongevold

Store deler av andre omgang la Vålerenga sterkt press på DRIV, men ti minutter før slutt satt Andreas ballen i mål etter en strålende pasning fra Preben.

Foto: A. Kongevold

Vålerenga hadde ikke mer å gi, DRIV viste muskler og holdt løpet ut. Vi har mange sterke løpere og utholdenheten ga god uttelling mot slutten av kampen. 2 minutter før dommer blåste av fikk Matias satt inn DRIVs tredje mål, og avsluttet kampen som ble mer spennende enn de fleste skulle ønske.

Scoring til Driv. - Foto: A. Kongevold
Foto: A. Kongevold

Vålerenga 3 - Driv 1-3 (0-1)
Valle Hovin, Tirsdag 2. juni 18.45