Årlig møte E-sport 15.02.2024 kl. 19.00 på YES

Postet av Driv Idrettslag - E-sport den 10. Feb 2024

Møttet holdes på YES, på klasserom Willy Wonka.
Ved hovedinngangen på Ytre Enebakk Skole så er det en trapp på høyre side på utsiden av bygget. Når du har gått opp trappen, gå inn døren til venstre. Der finner du klasserommet Willy Wonka

Her er møtedokumentene: Årlig_møtedokumenter_Driv_E-sport_15.02.2024.pdf

Driv IL E-sport Cup, Vinter 24

Postet av Driv Idrettslag - E-sport den 24. Jan 2024

Lørdag 27 og søndag 28 januar arrangerer Driv IL E-sport sin halvårlige Cup.
Denne spilles på Ytre Enebakk Skole og har gratis inngang for alle som vil se på.

Denne gangen er det spillene, Rocket League, Overwatch og Valorant det skal konkurreres i. Kampene starter kl.10 med finaler nærmere kl 17. begge dager. Vi får besøk av spillere fra flere lokale idrettslag og E-sport lag i regionen. Kampene kommenteres og vil streames på Driv_Esport - Twitch

På søndag vil det være et eget miniseminar kl. 13 for de som vil lære mer om hva E-sport er og hvordan vi i Driv jobber med dette.

Kom og hei fram ditt lokale E-sport lag og kjøp en kake i kiosken som er åpen under hele arrangementet. Vi håper å se deg der.

Viktig info om parkering, kampoppsett, utstyr og mer: kampoppsett_drivil_vintercup_27.-28.01.2024.pdf

Driv IL E-sportcup Høst 23 - Resultater

Postet av Driv Idrettslag - E-sport den 4. Sep 2023

Takk til alle deltakere etter en spennende og hyggelig helg.
Det er gøy å se hvordan deltakere finner sammen på tvers av idrettslag og spill.
Konkuransen var hard i alle tre spillene, og vi gratulerer vinnerene og alle deltakere for gode prestasjoner.
Følgende ble resultatet:

Overwatch:
1. Drammens Ballklubb
2. Nordstrand IF
3. Driv IL

Valorant:

Rocket League:

1. Konnerud IL
2. Rotaryon Kinetics
3/4:
DBK E-sport
Sande E-sport

5/8:
Driv IL Bravo
Driv IL 2
Rotaryon Titans
Rotaryon Brawlers

Nytt tilbud for 5 og 6 klasse fra høsten.

Postet av Driv Idrettslag - E-sport den 30. Jun 2023

Har du en sønn eller datter som går i 5 eller 6 klasse som vil starte på E-sport?

I skjemaet du finner på qr koden under, kan dere melde deres interesse. Vi vil prioritere de som har foresatte som melder seg som lagledere eller trenere. Vi vil også etterstrebe kjønnsbalanse.

I første runde har vi plass til 12 stykker. Om det blir stor pågang og vi får nok foreldre som kan bidra vil vi åpne for flere partier.

I August vil vi sende ut invitasjon til de 12 som får plass. De må da melde seg inn i Driv og E-sportgruppen på våre hjemmesider.

Driv IL Bravo: Vinner av Telialigaen Rekrutt

Postet av Driv Idrettslag - E-sport den 4. Mai 2023

Rocket League laget vårt, Driv IL Bravo, vant i dag sluttspillet i breddeserien, Telialigaen Rekrutt. I finalen i sluttspillet møtte de tøff motstand fra Åssiden IF: 3 Ghost Busters. Det var jevnt de første kampene, før Driv satt inn et ekstra gir og stakk av med en strek seier.

Gutta har kjempet sterkt gjennom året og gleder seg nå til høstsesongen hvor de planlegger å delta i den nasjonale ligaen i 4. divisjon. Vi gratulerer som seriemestere av Telialigaen Rekrutt!