Driv-trener med opptak til UEFA B-lisens

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 9. Sep 2020

NFF ga forrige uke Henning Stubberud opptak til UEFA B-lisens. Nå venter en spennende tid for J05/06 sin hovedtrener - og spillere.

Trenerteamet på J05/06 har gjort en god jobb med jentene siden oppstart 1.januar 2020. Engasjement og ambisjoner på vegen av jentefotballen er høyt, og mye riktig blir gjort for å ivareta spillerne både sosialt og fotballfaglig. Det var av denne grunn at fotballstyret innvilget søknad om UEFA B-lisens til lagets hovedtrener. Men det er ikke bare å melde seg på denne utdannelsen. Først må kandidatene på forkurs, så er det praksis-økt, før trenerutvikler i kretsen rangerer trenere og velger ut hvem som er egnet. 10.juni var Stubberud i ilden og hadde praksis-økt med damelaget til Sarpsborg 08. Praksisen gikk veldig bra og anbefaling for opptak ble gitt.

UEFA B utdannelse til NFF har fokus på det som skjer på treningsfeltet og går for å være den beste utdannelsen i regi av NFF. Etter gjennomført utdanning skal treneren kunne analysere, forstå og utnytte sentrale områder og læringsmomenter i fotball, og dermed kunne legge opp til hensiktsmessig treningsaktivitet – og gi fornuftig veiledning i spillsituasjoner, skriver NFF i utlysningen.

Gratulerer til hele laget og spesielt til jentene som har en lys fremtid med fotballen i Driv. Lykke til med samlinger og innleveringer Henning. Det blir krevende, men helt sikkert også veldig gøy.

Driv IL Fotball

Mads Randem