Høy temperatur i kulda

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 5. Mar 2015

Onsdag kveld var det klart for årets første hjemmekamp på Mjær stadion. Ski junior kom på besøk, til noe som ble et noe ampert, men underholdende lokaloppgjør.

Driv sine juniorer har seiret med store siffer i de to foregående kampene, men skulle opp mot bedre motstand denne kvelden. Ski jr. holder til i "etasjen" over blåtrøyene, noe gutta skulle få kjenne på.
Det er riktignok hjemmelaget som kommer best i gang og har ballen innledningsvis. Ski får sjelden låne kula og når de får tak i den jobber vi den tidlig tilbake.
Bare 7 minutter er spilt da Troy blir spilt igjennom. Han avslutter rett på keeper som gir retur, den plukker nevnte Troy opp igjen og avslutter i mål. 1-0.

Etter en god åpning av hjemmelaget kommer gultrøyene mer med i kampen. Vi blir tidvis noe nonchalante og mister altfor ofte ballen på egen halvdel. Dette fører også til bortelagets utligning.
1-1 etter 32 minutter. Det siste kvarteret av omgangen hardner spillet noe til. Kampen preges av tøffe dueller og mange frispark, så ingen av lagene får noe særlig flyt i spillet. Lagene tar pause på stillingen 1-1.

Overraskende mange hadde møtt opp denne kalde marskvelden for å overvære juniorlagets første hjemmekamp for sesongen.

2. omgang starter som den første sluttet. Mange tøffe dueller og temperaturen stiger noe. Heldigvis var en av landets beste dommere på plass fra Trøndelag, lensmannsbetjent Terje Bustad og han opprettholder ro og orden.
20 minutter ut i omgangen gjør vi på ny en feil på egen halvdel. Dette blir vi straffet knallhardt for og Ski tar ledelsen 2-1.
Etter det er det stort sett hjemmelaget det dreier seg om de neste 10 minuttene. Vi skaper et par enorme sjanser, men i motsetning til kampen på Hadeland er vi denne kvelden ineffektive.

Inn i det siste kvarteret av kampen er det to lag med slitne hoder og bein. Begge lag jobber fortsatt knallhardt, men det er Ski som får betalt. 3-1 kommer etter et godt angrep. Før blåtrøyene får summet seg forærer vi bortelaget nok en sjanse og ledelsen økes ytterligere. Etter dette er begge lag mest interessert i hverandre enn å score mål. Litt knuffing og verbale stikk preger de siste minuttene, men ikke mer enn hva et godt lokaloppgjør skal inneholde.

Det ender 4-1 til gjestene, noe i overkant etter spill og sjanser, men det er forskjellen på å møte de bedre lagene. De straffer motstanderen for feilene og setter mulighetene de får.
En god treningskamp med masse læring og trenerteamet sitter igjen med mer etter denne kampen, kontra de to foregående.
Neste treningskamp for juniorlaget er søndag 15 mars hjemme mot Langhus jr.

Driv jr. - Ski jr. 1-4 (1-1)

1-0 Troy 7 min
1-1 Ski 32 min
1-2 Ski 65 min