A-laget med 3 poeng i serieåpninga

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 18. Apr 2015

(Skeid - Driv 2-5) A-laget fikk torsdag en perfekt start på sesongen da Skeid ble slått 5-2 på Nordre Åsen. Marius Nyquist ble matchens store spiller med 3 mål og sikret at blåtrøyene fikk med seg alle poengene hjem til bygda.

Driv fikk en glimrende start på kampen da Degrum satte ballen i mål allerede etter 4 minutter. Etter dette tok hjemmelaget gradvis over og skapte en del farligheter, men lagets keeper og trener, Roger Svendsen holdt buret rent. Etter 24 minutter måtte han til slutt kapitulere og Skeid utlikner til 1-1.
Rødskjortene fortsetter trykket og i første omgang har de blant annet 10 hjørnespark, heldigvis uten uttelling.

4 minutter før pause er bortelaget på farten og nysigneringen Fredrik Killerud sender igjen bortelaget i ledelsen. 1-2 er også pauseresultatet.
I pausen må Svendsen kaste inn håndkledet etter en strekk og Shangar tar på seg vottene.

De første 10 minuttene av 2.omgang avgjør i det store og hele kampen. Marius Nyquist bestemmer seg og med få minutters mellomrom øker han ledelsen med 2 mål.
Driv fortsetter å kontrollere kampen og Skeid virker kjørt. 10 minutter før slutt tenner hjemmelaget et lite håp om poeng da de reduserer til 2-4, men den lille flammen slukker Nyquist da han like etter igjen øker ledelsen og kampen er punktert.

En match som over det hele er tett og jevn, vinner gutta overbevisende med 5-2 og tar 3 deilige poeng i seriepremieren. Et hardtarbeidene kollektiv med høy moral, summerte Drivtrener Roger Svendsen etter kampen.

Nå venter Tveita på Mjær stadion torsdag 23 april kl.20.15. Laget og redaksjonen forventer fullt hus, så sikre deg billett tidlig!

Laget: (3-4-1-2)

Roger, Shangar, Flåten, Aarvold, Braathen, Sørsdal, Kjell, Killerud, Nyquist, Degrum, F.Skøyum.

Innbyttere: Nordlie, Nyborg, Troy, Anders, Dennis.

Driv Fotball senior

Mads Randem