Tøff motstand for damene - juniorene med knepent tap

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 4. Mai 2015

(Driv kvinner - Bærum kvinner 1-7)
(Driv jr. - Nordstrand jr. 1-3) Damene holdt følge i en omgang, men etter pause rant målene inn. Juniorlaget var nok en gang innblandet i en jevn affære, denne gangen trakk de dessverre det korteste strået - i en kamp de burde vunnet.

Søndag sparket damene i gang seriespillet og mot et ungt, men meget godt lag fra Bærum fikk jentene våre kjørt seg. Jentene i blått løp sokkene av seg i hele kampen, men fikk det tungt i 2.omgang og målene rant etterhvert inn bak en sjanseløs Bente i målet. Kaia scoret damenes mål, mens Bente hindret et større tap, med blant annet en strafferedning.
Jentene fikk en leksjon, men hever seg garantert når KFUM kommer på besøk 2.pinsedag.

Juniorlaget tok imot Nordstrand senere på kvelden og etter en jevnspilt 1.omgang gikk lagene til pause på stillingen 1-1.
Blåtrøyene tar over kampen i 2.omgang og styrer spillet og skaper sjansene. Ved flere anledninger har vi muligheten til å ta ledelsen, men er udyktige og noe uheldige i avslutningsøyeblikkene. Blant annet smeller det 4 ganger i treverket bak gjestenes keeper uten uttelling.

Da går det som det ofte gjør i slike oppgjør. Bortelaget kontrer og 10 minutter før slutt tar de ledelsen. Vi flytter opp mange folk de siste minuttene og ofrer alt for utligning. Etter en dødball kontrer gjestene inn enda en scoring 4 minutter på overtid.

En kamp juniorlaget føler de burde vunnet, spesielt etter en god 2.omgang. Men ineffektiviteten foran mål straffer seg mot gode lag.
Neste hjemmekamp for juniorlaget er fredag 12 juni mot Røa.

Driv jr. - Nordstrand jr. 1-3 (1-1)

Laget: (4-3-3)
Erlend, Artan (Matta 46) Dennis, Stubberud (Kenneth 85) Aarvold, Anders, Braathen, Ludde (Haug 46) Tobias (Vemund 25) Felix, Troy.

0-1 NIF 11 min.
1-1 Troy 22 min.
1-2 NIF 79 min.
1-3 NIF 94 min.

Gule kort: Aarvold, Dennis, Haug.

Driv Fotball
Jos & Randem