Årets første poeng for damene

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 27. Mai 2015

Driv sine beste damer tok mandag i mot KFUM på stadion. En motstander som er kjent for å dyrke frem gode spillere både på gutte og jentesiden. Jentene ledet to ganger, men Kåffa ga aldri opp og til slutt endte det med poengdeling.

Driv åpnet klart best og styrte spillet de første minuttene 2.pinsedag. Allerede etter 10 minutter tar hjemmelaget ledelsen etter en god avslutning fra Cecilie. Blåtrøyene fortsetter kjøret og skaper et par muligheter. Bakover er forsvaret stødig og Veronika viser at hun har tatt store steg i målet, godt hjulpet av god keepertrening fra Helge.

Med et kvarter igjen av omgangen overtar gjestene initiativet og får uttelling etter en god avslutning like utenfor boksen. Lagene tar pause på stillingen 1-1.

Kåffa starter best etter pause og har overtaket de første minuttene, uten at de skaper all verden.
Før kampen avtalte vi et cornertrekk som skulle kjøres hver gang. Kvarteret ut i 2.omgang slår Maren Sophie et av sine strålende hjørnespark og Nora stanger ballen knallhardt i nettet bak en sjansløs burvokter. Målet utløser stor jubel både på og utenfor banen.

Etter at jentene tar tilbake ledelsen tar vi også tilbake initiativet i kampen. Blåtrøyene løper mer, takler hardere og treffer hverandre med pasningene. Vi har et par gode muligheter til å øke ledelsen, men en god Kåffakeeper hindrer scoring.

De siste minuttene svinger det voldsomt. Begge lag har sine sjanser, men bortelaget presser hardt på for utligning. Jentene kjemper heroisk, men på overtid glipper det og de rød/hvite utlikner ledelsen.
Kampen ender 2-2 og umiddelbart er jentene skuffet over å miste seieren på tampen. Men innsatsen og prestasjonen er det ikke noe å si på og med denne gjengen kommer vi til å plukke flere poeng. Neste hjemmekamp er søndag 7.juni kl.18.00 mot Oppsal.

Driv Fotball damer

Mehl & Randem