Spillemessig fremgang, tross nytt tap

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 30. Mai 2015

(Snarøya - Driv 5-2) Et skade- og sykdomsplaget juniorlag var fullt på høyde med hjemmelaget i store deler av kampen, men ble hardt straffet og måtte se seg slått fredag kveld. Keepersituasjonen preger laget, men ingen av kampens målvakter skal lastes for baklengsmålene da de tar ansvar og gjør sitt ytterste.

Vi henger godt med det første kvarteret. God presisjon i pasningsspillet, men det stopper opp på siste tredjedel. Ut av ingenting spiller Snarøya seg igjennom og får altfor enkelt sette inn 1-0. Gutta rister det raskt av seg og det er nesten utrolig at vi ikke utlikner på en dødball minutter senere.

Nesten en halvtime er spilt da et tilbakespill blir snappet opp og hjemmelaget øker ledelsen. Like etter tar Anders over hanskene da kneproblemer hindrer han i å spille videre. Bjørnar tar over plassen og er litt heit på grøten da han lager straffespark minuttet senere. 3-0 settes inn bak en sjanseløs Grøholt.

På tampen av omgangen kommer vi igjen til en mulighet, men ballen vil fortsatt ikke i mål for blåtrøyene. Uret passerer 45 minutter og vertene får frispark på ca.20 meter. Anders får ikke helt taket på kula og grønntrøyene går til pause på 4-0. Et resultat som er i overkant etter spill og sjanser.

2.omgang åpner klart bedre. Gutta er nullstilte og bakover har burvokter Grøholt tørket såpa av hanskene. Sean har akkurat entret banen da han sniker seg som en rev inn i boksen og "banker" ballen i nota. Vi fortsetter kjøret og vi kommer til flere avslutninger. I denne perioden står hele laget godt samlet og spesielt Kenneth plager livet av hjemmelagets stoppere.

Gutta flytter opp mye folk utover i omgangen og da kommer det som regel en kontring imot. Den utnytter Snarøya fullt ut og øker ledelsen.
Mot slutten av kampen skaper vi flere muligheter til å score. Noe overraskende, men desto mer hyggelig er det, at Artan banker inn en redusering og fastsetter sluttresultatet til 5-2.

Spillemessig er det klar fremgang fra forrige kamp, men mål preger kamper. Gutta som står gjør sitt beste og alt ansvar for laguttaket tar undertegnede.
Nøkkelen til fortsatt fremgang ligger på treningsfeltet og med gode treninger kommer også resultatene til slutt. Nye muligheter fredag.

Snarøya - Driv 5-2 (4-0)

Laget: (4-3-3)
Bjørnar (Anders 30) Artan (Benjamin 75) Dennis, Stubberud, Anders (Bjørnar 30, Ludde 65) Matta, Braathen (Sean 60) Aarvold (Artan 81) Tobias, Kenneth, Vemund.

1-0 Snarøya 13 min
2-0 Snarøya 24 min
3-0 Snarøya 33 min (straffe)
4-0 Snarøya 45 min