Kapteinen tok ansvar for 3 nye poeng

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 15. Aug 2015

(Tveita-Driv 2-3) A-laget åpnet høstsesongen borte mot Tveita torsdag kveld. I en kamp som bar preg av lite finspill, stod kapteinen fram og ble matchvinner med 2 scoringer på Haugerud.

Publikum har knapt funnet setene sine før hjemmelaget tar ledelsen. Passivt forsvarsspill gir autostrada for Tveitas angriper som enkelt setter inn 1-0.
Det tar litt tid før gjestene våkner. Spillet lugger, men vi tar gradvis over initiativet. Etter 18 minutter får vi frispark fra 23,42 meter. Nyquist ekspederer ballen elegant midt i mål bak en keeper med solstikk. Blåskjortene skaper enkelte muligheter, blant annet på dødball, men stillingen holder seg til pause.

2.omgang er et lite kvarter gammel når kaptein Sørsdal jager en ball inn i boksen. Han drar av en svimmel back og skyter fra nærmest død vinkel. Hjemmelagets keeper bidrar godt når han viser ballen veien til mål og vi leder 2-1.
Tross ledelse og brukbar kontroll så gir vi bort kampen og slipper stadig til kontringer i mot. Minutter etter ledermålet er vi ubesluttsomme og de sortkledde får pirke inn utlikningen fra snaut 14 meter.

Sliteseier på et slitent kunstgress på Haugerud

Kampen er rotete og håpet om 3 poeng svinner, da kapteinen igjen tar ansvar.Vi vinner vi flere dueller på rad, Sørsdal kommer på løp inn i 16 meteren og banker ballen i nettet. I slike kamper er det godt å ha en som står fram når man virkelig trenger det.

Tveita forsøker seg på en sluttspurt, men de blå har god kontroll og cruiser inn 3 poeng i høstpremieren. Godt med 3 poeng på en variabel dag på jobben.

Neste kamp er borte mot Dynamo Mjøsa 21 august på Bjølsen.

Tveita-Driv 2-3 (1-1)
Haugerud kg
Tilskuere: 25

Laget: (3-4-1-2)
Shangar, Dennis, Flåten, Skøyum (Anders 65) Vemund (Felix 60) Nyquist, Kjell (Troy 76) Nordlie (Braathen 46) Sørsdal, Degrum, Hovel.

1-0 Tveita 1 min
1-1 Nyquist 18 min