Juniorlaget seiret i ellevill 9-målsfest

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 16. Aug 2015

(Driv jr-Klemetsrud jr 5-4) Høstpremieren til juniorlaget ble en følelsesmessig berg og dalbane. Etter å ha ligget under to ganger dro gutta til slutt i land seieren, i en kamp som hadde det meste.

Juniorlaget startet høstsesongen hjemme mot Klemetsrud fredag kveld. Vårmøte endte med 2-1 seier i en tøff batalje. Kveldens kamp ble ikke noe lettere og allerede etter 3 minutter tar gjestene ledelsen etter slett forsvarsarbeid.
Vi svarer umiddelbart og et langt innkast finner til slutt hodet til Felix som sørger for 1-1.

Åpningen er svak for vår del og ikke mange minuttene går før Klemetsrud igjen tar ledelsen. Nok en gang, ikke patent forsvarsspill fra våre blå.
Vi får gradvis litt bedre kontroll og skaper gode muligheter på dødball. Et hjørnespark finner til slutt Vemund, som banker ballen i nettet bak en forfjamset keeper.

Etter utlikningen får vi et bedre momentum i matchen. Overgangene kommer på løpende bånd, Felix blir spilt igjennom og for første gang denne kvelden tar vi ledelsen.
Defensivt har vi fått brukbar kontroll, men på overtid i omgangen glipper vi og lagene går til pause på stillingen 3-3.

To fornøyde karer etter 3 poeng mot Klemetsrud

Pausepraten må ha gjort bra, for guttene åpner 2.omgangen med et fyrverkeri. En glimrende kontring sender Troy alene igjennom, runder keeper og plassere ballen i det tomme buret. Minuttet etter forserer Vemund glimrende på høyrekanten. Han finner nevnte Troy som på første stolpe ekspederer kula elegant i nettet og dobler ledelsen.

Blåtrøyene fortsetter kjøret og skaper en rekke muligheter til å øke ytterligere. Bare en god keeper og unøyaktighet hindrer oss i flere mål. Isteden så skjer det i andre enden av banen. En offsideplassert Klemetsrudspiller mottar ballen inne i boksen og for uforstyrret redusere til 5-4.

De siste 20 minuttene blir nervepirrende. Kampen utvikler seg til en stillingskrig på midten og ingen av lagene klarer å skape noe særlig. På overtid har dommeren lyst å markere seg og deler like så godt ut 2 helt uforståelige røde kort, et til hvert av lagene.
Etter 96 minutter har mannen med fløyte sett nok og blåser av en ellevill kamp.
3 nye poeng til juniorlaget som fortsetter å klatre på tabellen.

Lagleder Lill Marita takker Jostein for innsatsen

Etter kampen var det bankett på Golfkroa. Jostein ledet laget i sin siste kamp og takker nå av etter over 15 år som trener i Driv. Dette skulle markeres, over 50 stykker var samlet for å takke Jos for en fantastisk innsats og for å ønske han lykke til videre på nye eventyr. God mat, taler og sosialt samvær satte et flott punktum.
Juniorlaget og hele fotballgruppa takker Jostein og vi vet at han kommer til å følge spent med på resten av høstsesongen via Instagram.

Joachim Flåten tar over for Jostein og blir med i teamet ut sesongen.

Neste kamp er borte mot KFUM 21 august.

Driv jr-Klemetsrud jr 5-4 (3-3)
Mjær stadion
Tilskuere: 80

Laget: (4-3-3)
Matta, Artan, Dennis, Stubberud, Mats (Benjamin 46) Anders (Vetle 35) Braathen, Troy, Vemund, Felix (Sean i 12 min), Tob.

0-1 Klemetsrud 3 min
1-1 Felix 5 min