Poengdeling for A-laget

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 21. Aug 2015

(Dynamo Mjøsa-Driv 0-0) Gjestene var det førende laget i store deler av kampen, men ballen ville ikke i mål til tross for flere gode muligheter. Et hardtkjempende Mjøsa hadde nok å stri med, men var faktisk nærmest seieren på overtid. Heldigvis hadde keeper Karl Johan Stensås bestemt seg for å stenge butikken i sin debut.

For første gang dennes sesongen måtte våre gutter gå målløse av banen. Trøsten får være at vi også for første gangen holdt buret rent, slik at lagene delte poengene på Nordre Åsen. Våre gutter, for kvelden i hvitt, åpner klart best og presser høyt i innledningen. Degrum er frempå ved et par anledninger, men en ulykkelig touch gjør at ballen spretter inn til Mjøsas travle burvokter.

Det går 27 minutter før debutant Karl Johan Stensås må i aksjon. En dødball fra vertene faller ned på 16 meter og skuddet går like over mål. Det skulle vise seg å være det eneste hjemmelaget hadde å by på i 1.omgang.

Halvtimen er passert når en glimrende overgang ender hos Nordlie som avslutter fra 12 meter, men dessverre rett på keeper. I minuttene frem mot hvilen får vi en rekke dødballer. Gode server, men lite besluttsomhet foran mål gjør at lagene går til pause uten nettkjenning.

2.omgang er bare minutter gammel når vi får en kjempemulighet. Et hjørnespark fra Braathen lander på hodet til Nyquist som header like utenfor. To minutter senere er samme mann ekspeditør når et frispark går like over. Slitne og frustrerte Mjøsinger er stadig på etterskudd og langer mange frispark og prater på seg følgende gule kort.

Halvveis ut i omgangen har hjemmelaget flyttet laget høyere i banen. Ut av ingenting kommer kantspilleren seg uforstyrret inn i boksen, men en glimrende inngripen av Stensås hindrer baklengs. Like etter løsner vertene krutt, men avslutningen går rett i klypene på vår gode keeper.

Kampen var preget av mange dødballer, hovedsakelig til våre hvitskjorter. En innsvinger fra Braathen kvarteret før slutt flikkes videre i mål, men dommeren annullerer for offside. Kanskje etter å ha sett reprisen på storskjerm?

Avslutningsfasen av kampen er nervøs og krampeaktig. De blåkledde virker å være veldig godt fornøyd med det ene poenget og bruker enhver tid for å stykke opp spillet og dra ut tiden. Vi er disiplinerte og fortsetter trykket, selv om vi i gir bort litt flere overganger.
83 minutter er spilt når nok en dødball treffer kaptein Sørsdal som header centimetere utenfor. En stor sjanse, men ballen vil fortsatt ikke i mål.

5 minutter før slutt kommer kampens mest omdiskuterte situasjon. Hovel mottar ballen feilvendt inne i 16-meteren og blir klippet ned bakfra. Han går i bakken og drar i samme situasjon med seg forsvareren, men dommeren blåser utrolig nok frispark til hjemmelaget. En tilsynelatende soleklar straffe for vår objektive reporter.
Kampen hardner til på overtid og dommeren har sitt svare strev med å holde orden på rekkene. Mjøsas Dennis Wise mottar korrekt sitt andre gule på overtid og må skuffet innse at han heller ikke denne gangen var på ballen.

I jakten på seiersmålet kontrer hjemmelaget i siste spilleminutt. En kjempesjanse fra 10 meter ender like til side for mål og vi slipper med skrekken. Vi får et siste forsøk på et hjørnespark, men avslutningen går over mål.

Noe mer blir det ikke tid til. Kampen ender målløst, men guttene tar med seg en god defensiv kamp og en glimrende debut for keeper Stensås.
Neste kamp er borte mot Brosundet 27 august på Ekeberg.

Dynamo Mjøsa-Driv 0-0
Nordre Åsen kg
Tilskuere: 30

Laget: (3-4-1-2)
Stensås, Shangar, Flåten, Killerud, Vemund (Tobias 67) Nyquist, Kjell (Braathen 46) Nordlie (Felix 73) Sørsdal, Degrum, Hovel.

Mads Randem