Bunnlaget best på Mjær stadion

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 12. Sep 2015

(Driv-Nesodden 2 3-4) Topp mot bunn torsdag kveld, men det var bunnlaget som var best. Til tross for at hjemmelaget ledet til pause snudde halvøyalaget kampen og vant fortjent. - Energiløst, sa trener Roger Svendsen.

Kampen startet på det jevne, mest ball til gjestene, men med de største sjansene til vertene. Lite presisjon fra begge lag gjorde at åpningen bølget frem og tilbake.
Jan Fredrik Braathen sin presise dødballfot har skapt mye trøbbel i det siste. Etter 12 minutter slår han et frispark fra omlag 30 meter. Ballen går igjennom hele feltet og rett i mål.

I minuttene etter har blåtrøyene mulighet til å øke ytterligere, men er ikke nøyaktige nok i avslutningsfasen. Halvveis ut i omgangen må Degrum forlate banen med en strekkskade og inn kommer Bror Felix Løland.

Halvtimen er passert når Nesodden kontrer. Enkel ball i bakrommet og utlikningen er et faktum.
Det står seg ikke lenge, får kun 2 minutter etter avslutter Hovel et glimrende angrep og hjemmelaget er tilbake i ledelsen. Stillingen står seg også til pause.

Hjemmelaget får en marerittstart på den 2.omgangen. I løpet av 8 minutter har bortelaget snudd kampen, begge målene etter tvilsom defensiv opptreden.
Driv virker preget, samtidig som Nesodden får en voldsom vitamininnsprøytning. Hvittrøyene kjemper for å unngå nedrykk og er i stor poengnød.

Det er ingen stor fotballkamp de drøyt 50 tilskuerne får servert. Viljen er større en evnen, men Nesodden vil litt mer. Det får de betalt for halvveis ut i 2.omgang. Et flott angrep og bortelaget dobler ledelsen.

Det stemmer lite for et energiløst Drivlag og det blir mye en og en. Når presisjonen i oppspillsfasen også er for dårlig blir det lite etablert angrepsspill.
Helt på tampen gjør vertene et lite forsøk på å redde poeng. 3 minutter på overtid reduserer Nyquist og med litt hell kunne faktisk utlikningen kommet rett etter, men tiden ebber ut og gjestene får med seg 3 viktige poeng.

3 kamper gjenstår av sesongen og nå gjelder det å mobilisere for en god avslutning. Neste og siste hjemmekamp går torsdag 24 september kl.20.15 mot Kjelsås 3.
Om en uke er det bortekamp mot serieleder Holmlia.

Driv - Nesodden 2 3-4 (2-1)
Mjær stadion
Tilskuere: 50

Laget: (3-4-1-2)