Sterkt comeback sørget for poengdeling

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 12. Sep 2015

(Driv jr-Korsvoll jr 4-4) Kampen virket for mange tapt da lagene gikk til pause på stillingen 1-4, men ikke for juniorlaget. En sterk 2.omgang sørget for opphenting og faktisk var det Korsvoll som var heldige som fikk med seg poeng. For i tillegg til 4 mål, fikk vertene også 4 annullerte scoringer.

Hjemmelaget åpner kampen med et voldsomt press mot bortelaget. Mye langt og godt ettertrykk sørger for etablering av spill på Korsvoll sin halvdel.
Kampen er 12 minutter gammel når Braathen finner Felix som drar av backen sin og blir felt. Straffen setter Stubberud sikkert og blåtrøyene er i føringen.

Utlikningen kommer bare minutter senere da en misforståelse mellom Matta og Troy gjør at målet er åpent og lagene er like langt. Korsvoll kommer mer med i kampen etter scoringen, men det er Driv som har initiativet. Spesielt på dødballer er blåtrøyene farlig. Halvtimen er spilt da en av mange presise dødballer fra Braathen finner veien til mål, men scoringen annulleres.

Isteden er det bortelaget som tar ledelsen. Tellefeil etter en dødball gir fritt spillerom på bakerste stolpe og Matta er sjanseløs.
Like etter oppstår kveldens mest omtalte situasjon. Et skudd fra Korsvoll skifter retning i en av hjemmelagets spillere og går til en offsideplassert Korsvollspiller. Han setter ballen i mål og blåses utrolig nok ikke av for offside. En uforståelig avgjørelse av dommeren.
Dette preger hjemmelaget og minuttet senere sørger en ny tellefeil for at bortelaget tar med seg 4-1 til pause.

Pausen ble antagelig brukt veldig godt.

2.omgang er knappe 10 minutter gammel når spissparet bytter roller. Vemund stusser igjennom Kenneth som banker ballen i lengste hjørnet. Det tennes et lite håp om poeng.
Det håpet blir ytterligere forsterket 7 minutter senere. Vemund blir spilt fri og felles innenfor boksen. Ny straffe, men ikke ny straffeskytter. Stubberud er sikkerheten selv og setter sitt andre mål for dagen.

Korsvoll har ingenting å by på og vårt unge juniorlag får til tider gjøre som de vil. Solid defensivt og god duellkraft gjør det ubehagelig for gjestene fra Oslo vest.
Vertene har et titalls hjørnespark og en blanding av uflaks og udyktighet gjør at ikke ballen vil i mål. Kvarteret før slutt får vi endelig uttelling, men nok en gang annullerer dommeren.

10 minutter før slutt får Vemund en kjempesjanse da han kommer alene med keeper, men avslutningen er for svak.
Minutter etter gjør Braathen seg klar for nok en dødball. Denne gangen gjør han en ny variant og lurer ballen gjennom feltet og inn bak en forfjamset burvokter. 4-4 og lagene er like langt.

Korsvoll virker lamslåtte. De trenger alle poengene for å henge med i kampen om opprykk. Men på slutten er det Driv som er nærmest seiersmålet.
En innholdsrik og artig fotballkamp ender med poengdeling, noe som begge lag virket misfornøyd med.

Neste juniorkamp er fredag 25 september kl.18.30. Da kommer Snarøya på besøk.

Driv - Korsvoll 4-4 (1-4)
Mjær stadion
Tilskuere: 40

Laget: (4-4-2)
Matta, Artan, Troy, Stubberud, Anders (Ludde 64) Tobias, Vetle, Braathen, Felix, Vemund, Kenneth.

1-0 Stubberud 12 min (straffe)
1-1 Korsvoll 16 min
1-2 Korsvoll 40 min
1-3 Korsvoll 42 min