Ny poengdeling for juniorlaget

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 26. Sep 2015

(Driv-Snarøya 3-3) Tre ganger tok bortelaget ledelsen, men hjemmelaget svarte og kvitterte alle forsøkene på å stikke av med 3 poeng. Nok et sterkt comeback av juniorlaget som fortsetter poengfangsten på hjemmebane denne høsten.

Blåtrøyene åpner friskt og er bare centimetere unna ledelse da Kenneth header like utenfor etter et godt innlegg fra Vemund. Ikke lenge etter er det Vetle sin tur til å prøve seg, men skuddet går rett i klypene på gjestenes keeper.

Frisk åpning til tross, det er bortelaget som får den første scoringen. Et innlegg blir slått flatt fra venstre siden og en umarkert grønnskjorte banker ballen i nettaket fra 12 meter.
De blå lar seg ikke affektere og svarer nesten umiddelbart. Vemund spilles fri på kanten, han drar av keeper og sender ballen foran til Artan som spaserer den enkelt i mål.

Kvarteret er unnagjort når Snarøya får frispark på egen halvdel. Ballen slås langt inn i feltet og helt uforstyrret får grønntrøyenes spiss ta ned kula og avslutte i mål og ny ledelse til gjestene.
Guttene i blått bretter opp ermene og starter på ny jakten etter utlikning. Og det skal ikke stå på sjansene denne fredags kvelden, men effektiviteten er ikke god nok og lagene tar pause på stillingen 1-2.

2.omgang er bare minutter gammel når Vemund er alene igjennom, men en god inngripen fra keeper hindrer scoring. Blåtrøyene legger et voldsomt press på gjestene og styrer kampen. Laget står etter og bryter et hvert forsøk på kontring.
Omgangen er nesten halvspilt da en corner fra JF klareres utenfor boksen. Der står Troy som banker ballen i motsatt vinkel og lagene er like langt.

Snarøya virker tydelig frustrert over å ha mistet ledelsen og hjemmelaget benytter seg av dette. Grønntrøyene er mest opptatt av dommeren og plutselig er Braathen alene igjennom. Den vanligvis så sikre midtbanespilleren avslutter 5 meter utenfor(!)

I det publikum venter på at blåskjortene skal ta ledelsen, er det i andre enden det skjer. En presis corner fra bortelaget og for tredje gang tar Snarøya ledelsen. Igjen, ikke patent forsvarsspill.
Ny oppoverbakke for hjemmelaget, men der har de vist seg dyktige tidligere i sesongen.

I jakten på utlikning blir det foretatt taktiske endringer fra sidelinjen. Vetle flyttes fram i spann med spissduoen og vertene legger et voldsomt press på sine motstandere fra Snarøya. Et strålende innlegg flikkes i stolpen, men ingen uttelling.
12 minutter før slutt slår JF frispark fra egen halvdel. Så og si samtlige spillere på begge lag er samlet i bortelagets 16-meter, men det er de blå som vil mest og Stubberud får til slutt banket ballen i mål på bakerste stolpe.

Lagene er igjen like langt og på slutten er det Driv som er klart nærmest seieren. Udyktighet begge veier er det som hindrer seier til juniorlaget fredag kveld. Defensivt slipper vi til motstanderen altfor enkelt og offensivt skaper vi mer enn nok til å vinne kampen.
Positivt er det dog at vi ikke taper kampen og det vitner om stor moral da vi kommer tilbake etter å ha ligget under 3 ganger.

Neste hjemmekamp er tirsdag 13 oktober mot Øvrevoll Hosle.

Driv - Snarøya 3-3 (1-2)
Mjær stadion
Tilskuere: 40

Laget: (4-4-2)
Matta, Stubberud, Dennis, Troy, Anders, Artan, Vetle, Braathen, Mats (Sean 46) Vemund, Kenneth.

0-1 Snarøya 5 min
1-1 Artan 9 min