Juniorlaget smadret opprykksfavoritten

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 7. Okt 2015

(Driv-Øvrevoll Hosle 4-1) En meget sterk og effektiv første omgang la grunnlaget for det som til slutt ble en svært overbevisende seier for juniorlaget. De blåkledde var først og best i det meste og sendte de opprykksjagende gjestene tomhendt tilbake til Hosle.

I åpningsminuttene er det bortelaget som får låne ballen, men de blå bryter tidlig og går rett i strupen på hvitskjortene. Vemund blir spilt fri, header ballen over en utrusende målvakt og sender hjemmelaget i ledelsen.
Drivs utvalgte er aggressive og nekter gjestene rom å boltre seg i. Som et resultat av det får vertene flere overganger, men uttellingen lar vente på seg.

Halvtimen er passert da hjemmelaget opprettholder trykket etter en dødball. Troy vinner en duell utenfor boksen og banker ballen inn via stolpen og dobler ledelsen.
Minutter senere er målscoreren på plass igjen. En presis dødball fra Braathen slås inn i boksen og langluggen styrer inn blåtrøyene sitt tredje mål for kvelden.

ØHIL er nære en redusering rett før pause, men glimrende keeperspill av Matta sørger for at det står 3-0 til pause.

2.omgang er tett og jevn i innledningen. De blåkledde står meget godt og kontrollerer kampen. Gjestene skaper bortimot ingenting takket være et meget disiplinert og ærgjerrig forsvarsspill.

Bortelaget sender mange folk i angrep noe som åpner for store kontringsmuligheter. Etter 64 minutter punkterer hjemmelaget kampen. Anders spilles fri på venstrekanten, drar seg inn i boksen og plasserer ballen frekt nede ved første stolpe. En strålende kontring.

Kvarteret før slutt får Hosle sin redusering. Et innlegg på bakerste finner en hvitkledd som skyter i mål utagbart for Matta. Nærmere kommer ikke gjestene og på slutten er det blåtrøyene som er nærmest scoring.
De siste minuttene triller hjemmelaget ballen seg i mellom og et resignert bortelag bare venter til dommeren blåser av kampen.

Juniorlaget tar en sterk og meget fortjent seier og fortsetter den gode innhøstingen av poeng.
Allerede fredag er det ny kamp, da borte mot Røa. Siste serierunde går fredag 16 oktober kl.18.30 hjemme mot Oppegård.

Driv-Øvrevoll Hosle 4-1 (3-0)
Mjær stadion
Tilskuere: 65

Laget: (4-4-2)
Matta, Artan (Kevin 88) Dennis, Stubberud, Benjamin, Sean (Tobias 25) Braathen, Troy, Anders (Mats 80) Vemund, Kenneth.

1-0 Vemund 5 min
2-0 Troy 35 min