Målbonanza i serieavslutningen

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 11. Okt 2015

(Fire Lys-Driv 4-7) I år som i fjor møtte blåtrøyene Fire Lys til siste serierunde. Driv kjempet for 3.plassen, mens hjemmelaget kjempet for å unngå nedrykk. To målkåte lag og en dommer med en kortstokk å dele ut ble innholdet i Groruddalen torsdag kveld.

Oppgjøret er ikke gammelt når de nedrykkstruede vertene tar ledelsen, men bortelaget svarer ved Hovel minutter senere. Defensivt er ikke blåtrøyene helt med når de lyseblå på nytt går opp i ledelsen.

Omgangen er halvspilt når Stein sørger for balanse i regnskapet. Unge Degrum blir spilt fri og er sikker alene med keeper. Etter utlikningen tar bortelaget over og Nyquist stanger inn ledelse til gjestene etter at halvtimen er passert.
Vertene gir fra seg mye rom og rett før pause er Degrum på plass igjen og sørger for at de, for kvelden, hvitkledde tar med seg en 2-måls ledelse til hvilen.

Kvarteret ut i 2.omgangen har lagene nettet en til hver. Kampen åpnes ytterligere og Stein blir spilt fri og klippes ned utenfor 16 meteren. Frisparket finner pannen til Sørsdal som stanger inn bortelagets sjette mål for kvelden.

7 minutter før slutt tar en overivrig keeper på hjemmelaget ballen med hendene utenfor boksen. Rødt kort og hjemmelaget reduseres til 10 mann.
Minuttet etter sørger Hovel for sitt tredje for kvelden og spikrer dermed toppscorertittelen for 2015

Kampen er nesten over da Kjell drar ned vertenes spiss. Straffe til hjemmelaget og Drivs stopperkjempe starter neste sesong med karantene.
Straffen settes sikkert i mål og avslutter et sirkus av en fotballkamp. Resultatet på Linderud, samt at Nesodden 2 vant sin kamp sendte Fire Lys ned en divisjon.

Driv ender til slutt på en 4.plass i årets sesong og laget tar nå en velfortjent ferie.

Fire Lys-Driv 4-7 (2-4)
Linderud kunstgress
Tilskuere: 40

Laget: (3-4-1-2)
Johan, Shangar (Dennis 46), Kjell, Killerud, Vemund (Troy 60 min) Sørsdal, Nordlie, Braathen, Nyquist, Degrum (Shangar 70) Hovel.

1-0 FL 6 min
1-1 Hovel 9 min